Pozycjonowanie lokalne:

Sprawdź jaki potencjał niesie ze sobą pozycjonowanie lokalne ( Local SEO)

Pozycjonowanie, Optymalizacja SEO (ang.) Search Engine Optimization, to szereg różnorodnych zabiegów, które mają na celu osiągnięcie wysokiej pozycji strony w wyszukiwarkach. Jest to proces, polegający na optymalizacji witryny pod kątem kluczowych fraz. Celem osiągnięcia wysokich pozycji pewne aspekty muszą zostać spełnione: strona powinna zawierać wysokiej jakości treści, linki prowadzące do strony również powinny być wysoko oceniane przez Google.

W obecnych czasach istnieją miliardy stron internetowych, serwisów, portali oraz sklepów internetowych. Przeciętny użytkownik, który planuje zakupy w 90% przegląda strony tylko z pierwszej strony wyników.

Firmy znajdujące się na czołowych pozycjach są uznawane za naturalnych liderów w branży. Efektem jest zwiększone zaufanie wobec firmy oraz marki.

Pozycjonowanie to proces złożony, pracochłonny. Rezultaty widoczne są po kilku miesiącach, gwarantują wysoka pozycje przez długi okres czasu. Na rynku działają  firmy, które obiecują szybki wzrost pozycji, lecz często zdarza się, że prowadzone przez nich działania są nieuczciwe i nieetyczne mogące stanowić zagrożenia dla naszej obecności w sieci.

 

Czym jest pozycjonowanie Lokalne?

W odróżnieniu od zwykłego pozycjonowania, SEO lokalne (local SEO)  polega na pozycjonowaniu fraz kluczowych zawierających lokalizację miejsca, w obrębie którego użytkownicy poszukują danej usługi czy produktu oraz fraz bez określenia lokalizacji wyszukiwanych przez użytkowników z obszaru działalności danej firmy.

Promowanie biznesu lokalnie jest bardzo ważne.

Powinniśmy inwestować w promocję lokalną równolegle do promocji krajowej. Coraz częściej decydujemy się korzystać z usług lokalnych przedsiębiorców, wspierając lokalną gospodarkę. Kierujemy się wygodą, dostępnością jak również lepszymi możliwościami weryfikacji lokalnej firmy. Kluczowa dla pozycjonowania lokalnego jest Geolokalizacja wyników Google. Polega ona na tym, iż użytkownikowi wyświetlane są wyniki dostosowanego do lokalizacji, w której się obecnie znajduje pomimo braku określonego miejsca w wpisanej w wyszukiwanej frazie.

Ważne elementy optymalizacji pod katem Local SEO:


    Content, czyli treść

    Zarówno na stronie głównej jak również kluczowych podstronach serwisu powinny znaleźć się wartościowe dla użytkownika treści.

    Google Moja Firma

    utworzenie wizytówki Google + Lokalnie, jest ona wyświetlana w lokalnych wynikach wyszukiwania, w wynikach wyszukiwania Google Maps i w mobilnych wynikach wyszukiwania. Stanowi również źródło opinii użytkowników. Wizytówka powinna być zgodna z NAP firmy.

    Wspomnienia – citations,

    umieszczenie na zewnętrznej stronie internetowej NAP firmy. Wspomnienia mogą pochodzić z różnych źródeł: portali społecznościowych, katalogów firm katalogów branżowych czy serwisów lokalnych. Dla przykładu: Zumi, Panorama firm, Polskie Książki Telefoniczne czy Yellow Pages.

    Nie zapomnij o serwisach powiązanych z branżą, w której działa firma. Warto dodać wspomnienia w miejscach, gdzie nasza firma nie jest widoczna. Pamiętajmy o tym, aby dane były zgodne z formatem NAP. W przypadku wprowadzanych zmian, WAŻNE – aktualizujmy wszystkie wspomnienia.

    Zakładka kontakt

    Prawidłowo skonstruowana i odpowiednio uwydatniona zakładka kontaktowa powinna umożliwić potencjalnemu klientowi kontakt z firmą. Zawarte powinny następujące informacje:

    • pełna nazwę firmy,
    • adres wraz kodem pocztowym,
    • adres e-mail, telefon kontaktowy oraz FAX,
    • dodatkowo, NIP, REGON itp.

    W zakładce kontakt powinna znaleźć się również mapka z wizytówką Google Lokalnie

    Opinie o firmie

    Integralną częścią pozycjonowania lokalnego są opinie, recenzje oferowanych produktów czy też usług. Im więcej recenzji tym lepiej.
    Wiadome jest, iż nie zawsze każda opinia będzie pozytywna. Na szczęście negatywne opinie też są dobre. Same pozytywne opinie na nasz temat mogą wzbudzać podejrzenia a nawet nieufność. Przypadkowa zła recenzja uwiarygodni firmę oraz uwydatni wszystkie pozytywne. Miejmy wpływ na opinie, zachęcajmy klientów do pozostawienia feedbacku, prowadźmy dialog z tymi klientami, którzy nie do końca są zadowoleni z naszych usług.

    NAP (za ang. Name, Adress, Phone)

    czyli nazwa, adres oraz nr telefonu. Ważne jest ustalenie formatu, w którym Nap ma się pokazywać oraz wykorzystywanie tego formatu w jak największej ilości miejsc (podstrony, zakładki stopki, wizytówki Google+ itp.). Im więcej zgodnych sygnałów na temat firmy z różnych źródeł będą wysyłane do wyszukiwarki, tym większe szanse, że strona będzie prawidłowo wyświetlana w wynikach wyszukiwania dla konkretnej lokalizacji.

    Zalety pozycjonowanie lokalnego:     

    • Efektywnie prowadzone działania w zakresie lokalnego pozycjonowanie jest duża szansa dla mniejszych, nowo powstających przedsiębiorstw jak również dla rozwiniętych firm, mających swoje przedstawicielstwa w różnych miejscach chcących dotrzeć do lokalnych potencjalnych klientów.

    • Możliwość wykorzystania potencjału wyszukiwarek mobilnych – dotarcie z usługami lub produktami do klientów ich poszukujących w danym miejscu i w danym czasie

    • Mniejsze koszty usługi

    • Mniejsza konkurencja

    Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu strony internetowej lub sklepu, możemy sprawić, że Twoja strona znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dzięki czemu potencjalny Klient bez problemu będzie mógł zapoznać się z Twoją ofertą lub dokonać zakupu, a Ty szybko zauważysz zwiększenie ruchu na stronie co przełoży się na Twoje zyski.
    Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do Nas!