Pozycjonowanie TOP 10

Strona główna » Pozycjonowanie TOP 10
Pozycjonowanie TOP 102018-05-02T15:56:01+00:00

Pozycjonowanie TOP10.

Czy osiągniecie pozycji w TOP10 jest Twoim celem?

Biorąc pod uwagę ilość aktywnych stron internetowych, różnorodność oferowanych w sieci usług i produktów, niesamowita konkurencyjność firm oraz co najważniejsze stale rosnąca liczbę użytkowników sieci oraz internautów aktywnie korzystających z e-commerce nie dziwi fakt, iż każda firma chce być widoczna w świecie Internetu. Coraz częściej e-marketing to podstawowa inwestycja nowo powstających firm jak również tych z ugruntowana pozycją na rynku.

Liczby mówią za siebie:

W dobie, kiedy nie można się zatrzymać, kiedy pojawiają się nowe rozwiązania, techniki promocji, kiedy konkurencja nie śpi warto powierzyć e-marketing Twojej firmy specjalistom.
Dla wielu firm głównym założeniem, celem pozycjonowania strony jest osiągniecie pozycji w TOP10 wyników wyszukiwarki Google.

Top10 – to pierwsze dziesięć wyników, które widzi potencjalny klient po wpisaniu frazy określającej przedmiot lub usługę, którymi jest zainteresowany. Pozycje liczone są z pominięciem reklam sponsorowanych oraz Map Google.

Oczywistym jest fakt, iż w przypadku gdy Twoja strona będzie poniżej tych wyników, Twoje produkty lub usługi będą niewidoczne dla klientów.

Dlaczego?

Wiadomym jest, iż 90 % użytkowników przegląda oferty firm tylko z pierwszej strony wyników wyszukiwarki.

Czy osiągniecie pozycji w TOP10 zagwarantuje Twojej Firmie sukces?

Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności widoczność Twojej strony na wysokich pozycjach gwarantuje zwiększenie ruchu na stronie. Oprócz tego poprzez pozycjonowanie konkurencyjnego wyrażenia, Twoja strona może samoczynnie pojawiać się szybciej na frazy z poza umowy, dzięki czemu ruch na Twojej stronie dodatkowo się zwiększy, a to przełoży się na sprzedaż i kontakt ze strony klientów.

Wyższa pozycja w wyszukiwarce to:

  • większe zainteresowanie ofertą

  • większa liczba klientów

  • większa rozpoznawalność marki

  • wzrost zysków Twojej firmy,

  • prestiż i przewaga nad konkurencją

Czy można zagwarantować osiągniecie TOP10 w określonym czasie?

Niestety nie. Dlaczego?

Główne czynniki jakie mają wpływ na osiągniecie fraz w TOP10 to:

Konkurencyjność danej frazy, potencjał serwisu, czas indeksowania się zmian a także działania, jakie prowadzi konkurencja.

To tylko najczęściej wymieniane i znane czynniki odpowiedzialne za ranking. Nikt poza firma Google nie zna wszystkich czynników (a jest ich ok 2000). W związku z powyższym nikt nie jest w stanie określić czasu w jakim strona internetowa osiągnie pozycje w TOP10.
Czasami może to być to 2 miesiące a czasami 18 miesięcy.

Warto zwrócić uwagę.

Pozycjonowanie TOP10 – warto pamiętać, iż nie zawsze wysoka pozycja serwisu będzie miała współmierny efekt z oczekiwaniami co do konwersji i wzrostu sprzedaży.

Dlaczego?

Ponieważ np. 6 pozycja strony może nie gwarantować widoczności na pierwszej stronie wyników. Przed organicznymi wynikami bowiem Google wyświetla:
rozbudowywany:

  • knowledge graph,
  • direct answer,
  • wizytówki Google,
  • reklamy Google AdWords

Jak wynika z powyższego nie zawsze efekt jest taki jak oczekiwany. Warto zaznaczyć, iż w momencie wyszukiwania na urządzeniach mobilnych lista jeszcze się wydłuży. Klient może zostać zachęcony inna reklama a może całkiem zmienić preferencje zakupowe.

Nasuwa się wniosek – powinniśmy brać pod uwagę szerokie aspekty pozycjonowania, uwzględniać różne elementy i zasady działania wyszukiwarki i pod tym kątem optymalizować nasze działania.

Proces pozycjonowania to proces złożony. I tak powinniśmy go postrzegać. To nie tylko osiągnięcie pozycji TOP 10 w wyszukiwarce Google, to budowanie i kreowanie świadomości marki, poprzez pozycjonowanie starajmy się realizować strategie firmy. Jak wspominane zostało na początku w dobie, kiedy nie można się zatrzymać, kiedy pojawiają się nowe rozwiązania, techniki promocji, kiedy konkurencja nie śpi a trendy w zachowaniu internautów się zmieniają warto powierzyć e-marketing Twojej firmy specjalistom. To eksperci w swojej dziedzinie, którzy te trendy znają, obserwują i ujmują w przygotowywanych ofertach.