Słownik SEO

Strona główna » Blog » Słownik SEO

Nie zastanawiaj się dłużej,

co w branży SEO oznacza dane pojęcie

sprawdź to, w naszym słowniku!

Jeżeli szukasz konkretnego słowa, możesz przycisnąć kombinację klawiszy CTRL + F i wpisać frazę której szukasz.

A

Atrybut alt – znacznik zawierający tekst alternatywny, wyświetlany w przypadku braku możliwości załadowania lub otwarcia grafiki. Jest to bardzo ważny znacznik który ma wpływ na wyniki wyszukiwań w obrazkach ze względu na to że roboty google nie czytają obrazków i nie widzą co na nich się znajduję to wyjaśnia im właśnie ten znacznik.

Atrybut nofollow – zalecany przez Google atrybut języka (x)HTML w przypadku linków komercyjnych/reklamowych. Oznaczone w ten sposób linki posiadają mniejszą moc pozycjonującej lub w ogóle jej nie posiadają.

Agencja SEOFirma świadcząca usługi z zakresu marketingu internetowego, optymalizacji stron www, pozycjonowania, reklamy w google adwords i pozostałych form promocji w internecie.

Anchor textsłowo lub fraza kluczowa, który na stronie jest linkiem. W kodzie html jest to zawartość pomiędzy znacznikami „<a></a>” przykład <a href=”https://semtak.pl”>Agencja Reklamowa</a>. Dla użytkownika widoczny jest tylko „ANCHOR TEKST” czyli pokaże się lind do storny z frazą kluczową Agencja Reklamowa

Audyt seo jest to analiza prowadzonych dotychczas na stronie które miały poprawić widoczność i skuteczność strony www w internecie. Audyt sprawdza czy storna jest dobrze zoptymalizowana i dostosowana pod użytkownika oraz wyszukiwarki. Również są sprawdzane linki przychodzące do strony dzięki czemu jesteśmy w stanie pozbyć się szkodliwych linków które obniżają naszą stronę w wynikach wyszukiwania. Analiza ta dostarczana jest w formie raportu i powinna zawierać informację o poprawnych i niepoprawnych elementach strony wraz z informacjami jak należy je poprawnie zastosować

B

Banpojęcie znane w świecie Internetu. W przypadku pozycjonowania SEO oznacza najwyższą karę nakładaną przez wyszukiwarkę za stosowanie niedozwolonych metod pozycjonowania. Zbanowana strona jest całkowicie usuwana z indeksu wyszukiwarki tzn. po wpisaniu frazy kluczowej np. naszej firmy nie wyświetli się ona. Łatwo sprawdzić czy strona otrzymała bana poprzez wpisanie w wyszukiwarkę site:naszastrona.pl jeżeli wyszukiwarka pokaże wyniki to znaczy że strona nie została zabanowana jeżeli nie ma jej w wynikach oznacza to że została ona zabanowana.

Black Hat SEOjest to stosowanie technik zabronionych przez wyszukiwarki celem uzyskania szybko wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań. Efektem ich stosowania może być znaczne obniżenie pozycji bądź wykluczenie z indeksu czyli ban.

Botjest to robot który odwiedza naszą stronę i sprawdzą określone rzeczy do których został napisany. Boty wyszukiwarek google odwiedzają naszą stronę co jakiś czas w celu sprawdzenia jej jakości i przyznania pozycji w indeksie wyszukiwarki.

Buzz marketing (marketing szeptany) Pozycjonowanie strony polegające na udzielaniu się na forach pod różnymi użytkownikami i umieszczaniu we wpisach linków do strony.

Bridge Page – patrz: doorway page.

C

Cache googleKopia całej strony w archiwum google, którą ostatnio odwiedził robot Google.

Citation Flow (CF)Parametr Majestic w skali od 0 do 100 określający siłę linków prowadzących do strony. Im silniejsze strony, z których linkujemy tym lepszy nasz wynik.

CloakingMetoda wpływania na wyniki w wyszukiwarce należąca do black hat seo. Polega ona na tworzeniu dwóch wersji jednej witryny. Jednej dla użytkowników, a drugiej dla robotów.

CaffeineSystem wprowadzony przez Google w celu ułatwienia indeksowania treści podstron. Wprowadzenie dlatego sytemu pozwoliło na szybsze indeksowanie i trafniejsze wyniki wyszukiwania.

Content marketingMarketing treści. Marketing internetowy opierający się na publikowaniu ciekawych treści dla użytkowników. Można je publikować w postaci np. artykułów u siebie na stronie czy też blogu. Treści można też umieszczać na blogach zaprzyjaźnionych blogerów w postaci wpisów gościnnych dzięki temu otrzymujemy również linki do naszej strony.

Crawler – patrz: bot.

Content – cała treść i grafiki/video znajdujące się na stronie internetowej, dostępne dla użytkowników serwisu. Oprócz głównych treści to również tytuł strony zawarty w opisie przeglądarki czy zawartość atrybutów alt. Warto stosować możliwie wyjątkowy i niespotykany content witryny.

D

Doorway Page (Gateway Page, Bridge Page, Zebra Page, Entry Page, Jump Page) – strona zoptymalizowana pod kątem określonych słów kluczowych utworzona po to, aby następnie przekierować do strony docelowej. 

Dead linkNie działający link. Źle wpisany, lub też link do nie działającej już strony. Po stronie przeglądarki wyświetla nam błąd 404.

DescriptionZnacznik HTML umieszczony w sekcji meta, który krótko opisuje zawartość całej strony. Używany przez wyszukiwarkę do wyświetlania opisu pod linkiem do strony w wynikach wyszukiwania. Obecnie wyszukiwarki mogą go już zmienić na bardziej odpowiadający zawartości strony.

Domain authority (DA)Wskaźnik, który w skali od 1 do 100 określa konkurencyjność danej domeny. Do jego ustalenia brane jest ponad 150 czynników, ale główne z nich to linki przychodzące do strony, a przede wszystkim ich jakość. 

Duplicate contentPodwójna ta sama treści na stronie. Zjawisko to może być widocznej na 1 i tej samej stronie poprzez pojawienie się tej samej treści na kilku podstronach, istniejącej tej samej treści pod kilkoma adresami, lub też kopiowaniu treści ze strony A na stronę B. 

Duplicate Content PenaltyKara za zduplikowaną treść na stronie. Jest ona nakładana, jeśli umieścisz na stronie treść, która znajduje się na innej stronie. 

Duplicate Content FilterFiltr nakładany na stronę z powodu odnalezienia na niej skopiowanej treści (duplicate content). Zazwyczaj polega na niedołączeniu strony do indeksu wyszukiwarki, co uniemożliwia trafienie na nią użytkownikom. 

E

Entry Page – patrz: doorway page.

F

FSB (Fresh Site Bonus) – algorytm Google promujący przez pewien czas nowe strony i umieszczający je wysoko w wynikach wyszukiwania. Długość trwania FSB zależy od konkurencyjności frazy. Odpowiednio pozycjonowana strona może utrzymać pozycje osiągnięte podczas trwania FSB, w przeciwnym przypadku pozycje strony obniżają się do tych, które wg algorytmu są dla niej odpowiednie. Nie należy mylić momentu zakończenia okresu FSB z filtrem. 

Filtr – element algorytmu wykorzystywany przez wyszukiwarkę jako sankcja w przypadku podejrzenia stosowania nieetycznych metod pozycjonowania. Najczęściej stosowany na określony czas. Przykładem filtru może być np. obniżenie pozycji danej strony czy też podstrony o 20 pozycji w wynikach wyszukiwania.  

Fraza – grupa wyrazów związana znaczeniowo. Pozwala określić działalność reklamodawcy np. Tanie strony internetowe .

G

Gateway Page – patrz: doorway page. 

Googlebot – robot Google indeksujący zawartość stron internetowych, oceniający przydatność zawartych treści na stronie dla użytkownika i określający jej pozycję w wynikach wyszukiwania.  

Google Analytics – darmowe narzędzie udostępniane przez Google służące do kompleksowej analizy statystyk stron internetowych. Korzystanie z niego polega na umieszczeniu specjalnego kodu na stronie. Dzięki czemu jesteśmy wstanie dokładnie zbadać zachowanie naszych klientów na stronie i dzięki temu poprawić jej działanie aby uzyskać większą sprzedaż.

 GeolokalizacjaNarzędzie wykorzystane przez Google , umożliwiające określenie położenia geograficznego użytkownika w celu lepszego dopasowania wyników na zapytania. Dzięki czemu szukając mechanika samochodowego a jesteś w Rzeszowie większość wyników otrzymasz z Podkarpacia a nie z Mazowieckiego.  

Głębokie linkowanieJedna z metod linkowania opierająca się o linkowanie do konkretnego zasobu (podstrony, infografiki, itp). Pozytywnie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.  

Google AdWords Narzędzie dzięki któremu możesz umieścić płatną reklamę w wyszukiwarce google oraz na stronach partnerów. System ten pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych na konkretne słowa kluczowe, lub na konkretnych stronach internetowych. Rozliczanie reklamy występuje w 2 wersjach, za 1000 wyświetleń (CPM), za kliknięcie (CPC). Więcej informacji tutaj Reklama AdWords. 

Google bombJedna z technik Black Hat Seo, polegająca na spamowaniu wyszukiwarki linkami, w ten sposób aby strona znalazła się jak najwyżej w SERP na frazy nie związane z jej zawartością.

Google Merchant Center – jedna z form promocji produktów w wyszukiwarce google. Pozwala stworzyć kampanie reklamowe w wyszukiwarce z użyciem zdjęć produktów oraz ich opisów. Czytaj więcej na temat reklamy produktowej. 

Google Moja FirmaUsługa oferowana przez Google, umożliwiająca założenie profilu działalności prowadzonej stacjonarnie i wyświetlenie jej na mapie google, dzięki czemu klienci mogą wystawiać oceny, dodawać opinie na jej temat. 

Google news – Pozwala śledzić nowości na wybranych stronach www.  

Google Search Console wcześniej Google Webmaster Tools – Narzędzia głównie przeznaczone dla webmasterów ale według nas powinien założyć je każdy właściciel strony i stosować się do zaleceń Search Console. Narzędzia pozwalają na kontrole indeksacji strony przez wyszukiwarkę Google oraz wzmocnić optymalizacje strony.

 Gray Hat SEOJest to stosowanie technik na pograniczu white i black hat seo. Techniki te niezwykle trudno przyporządkować do jednej z tych grup.

I

IBL (Inbound Links / Linki przychodzące / Link popularity / Backlinks / BL) – ilość linków przychodzących prowadzących do danej strony.

Indeksacja strony – proces aktualizacji informacji o stronie internetowej w bazie danych wyszukiwarki, wykonywanych przez roboty sieciowe. Korzystanie z wyszukiwarki polega na przeszukiwaniu właśnie tej bazy. 

Inbound Links – patrz: IBL. 

Invisible text – tekst ukryty przed użytkownikami, ale widoczny dla robotów wyszukiwarek. Tekst taki jest zwykle przesycony słowami kluczowymi i napisany w kolorze tła bądź też ukryty za pomocą CSS.  Jest to jedna z zabronionych technik pozycjonowania bardzo surowo karana.

J

Jump Page – patrz: doorway page. 

K

Katalog stron – strona podzielona na tematyczne kategorie, przeznaczona do umieszczania linków do innych stron wraz z ich opisem, słowami kluczowymi, a czasem również miniaturką strony. 

Katalogowanie – umieszczanie linków do strony w katalogach stron. Czym lepszy katalog tym większa wartość linka przychodzącego do naszej strony. Uważaj na katalogi o złej reputacji.  

Keyword density – gęstość słów kluczowych występujących na stronie. 

Keyword stuffing – “upchanie” słów kluczowych do metatagów, komentarzy i treści strony, a także wielokrotne powtarzanie ich w celu skupienia uwagi robotów wyszukiwarek na tych słowach i uzyskania dzięki temu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Metoda należąca do Black Hat SEO. Polega ona na nadmiernym nasyceniu słowami kluczowymi treści strony, lub jej mata tagów. 

Keyword positioningOdpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w treści całej strony. Dobre ich rozstawienie w tytułach, treści, tytułach obrazków i innych elementach pozwala na osiągnięcie wyższych pozycji. 

KoliberAlgorytm wyszukiwarki Google odpowiedzialny za zwiększenie trafności wyników na zadawane przez nas zapytania.

L

Landing pageStrona przygotowana głównie pod kampanie reklamowe. Skupia się na jednym konkretnym produkcie, usłudze bądź akcji którą ma wykonać osoba która zobaczyła taką stronę np. zapis do newslettera, zapis na darmowe szkolenie itd. 

LinkElement HTML pozwalający przekierować użytkownika na inną podstronę lub stronę internetową. 

Link farmJest to metoda budowania linków należąca do Black Hat Seo. Jest to grupa stron posiadająca bardzo dużą ilość linków wychodzących zazwyczaj do stron o bardzo niskiej wartości. Celem tego działania jest podniesienie link popularity.

Long taildługi ogon, pozycjonowanie strony na bardzo wiele fraz kluczowych o mniejszej konkurencyjności, na które samą optymalizacją strony można uzyskać bardzo dobre wyniki w wyszukiwarkach.

Link Banting – tworzenie stron skupiających uwagę użytkowników i zachęcających do linkowania. Do metod wykorzystywanych w tym celu zaliczyć można prowokację, pisanie artykułów na tematy kontrowersyjne, które kuszą aby na nie odpowiedzieć i rozpowszechniać je w sieci. Takie artykuły służą jak pewnego rodzaju przynęty, stąd nazwa link baiting. Poza “kuszeniem” przez prowokację można zachęcić do komentowania i linkowania zapewniając unikalną i interesującą treść, np. przez zamieszczenie ciekawego wywiadu, budowę nowego narzędzia (np. SEO), stworzenie skórek do katalogów, konkursy, testy itp. 

Link bezpośredni – link prowadzący bezpośrednio do linkowanej strony, który wpływa na pozycję podlinkowanej strony w wyszukiwarkach.

Link pośredniJest to link stanowiący przekierowanie do adresu, który stanowi przekierowanie do witryny docelowej. Najczęściej stosowanymi tutaj przekierowaniami są 301 lub 302.

Link Exchange – umieszczenie na swojej stronie linka do innej strony w zamian za linkowanie do twojej strony. Lepsze od linkowania wzajemnego (typu A->B, B->A) jest linkowanie na zasadzie A->B, B->C, C->A, przy czym A i C to twoje strony. Dzięki temu uzyskujesz linki bardziej naturalne, które są jednostronne. Wymianę linkami stosuje się w celu zwiększenia IBL. Uwaga każda ze storn dla lepszego efektu powinna być na serwerze o innym adresie IP. 

Linki wewnętrzne – rodzaj linków umożliwiających poruszanie się pomiędzy podstronami serwisu internetowego. Poprawna struktura pozwala na ich indeksowanie przez roboty sieciowe. W ostatnim czasie linkowanie wewnętrzne zyskało w oczach google i jest postrzegane pozytywnie.  

Linki zewnętrzne – rodzaj linków prowadzących do innych stron internetowych. Nie służą nawigacji wewnątrz witryny.

 Linki naturalne – rodzaj linków pozyskanych (bez świadomości ich wartości pozycjonującej) w wyniku ich stosowania przez użytkowników i odbiorców danej strony internetowej.  

Linki nienaturalne – rodzaj linków stosowanych przy pozycjonowaniu, które mają służyć do podniesienia popularności i wartości strony. Ich używanie zagrożone jest karą w postaci bana lub filtra. 

M

Meta tagi – Metadane, które nie są widoczne dla użytkownika, ale są widoczne przez roboty przeszukujące Internet. Zawierają one dane na temat dokumentu (w tym przypadku strony www) takie jak np.: opis strony, słowa kluczowe, autor, język, data powstania. Jeżeli ty chcesz sprawdzić jakie metatagi są na Twojej stornie i podstronach naciśnij kombinację klawiszy Contro + U. Pojawi Ci się kod strony gdzie odnajdzie meta tagi.

mod_rewrite (Przyjazne url’e) – metoda zamiany adresów stron dynamicznych na przyjazne wyszukiwarkom w celu ułatwienia ich indeksacji, a także sprawienia, iż będą one łatwiej zapamiętywane przez użytkowników. Dzięki temu nawet spojrzenie na sam adres mówi użytkownikowi, co znajdzie na danej stronie. Przyjazny link wygląda : http://mojastrona/o-nas ; link nie przyjazny np. http://mojastrona/content-14-ad-&8841-0

 Mobilna wersja strony wersja strony dzięki której nasza storna będzie dobrze i czytelnie wyświetlała się na komputerze z dużym monitorem oraz na takich urządzeniach jak telefony, tablety, smart booki itd.

Monitorowanie pozycjiRegularne sprawdzanie, na której pozycji w SERP na daną frazę znajduje się pozycjonowana strona. Są stworzone odpowiednie do tego programy które monitorują na bieżąco pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

MozRankWskaźnik określający na podstawie ilości i jakości linków, jak bardzo strona jest popularna w internecie. Im lepszej jakości strony do nas linkują, tym lepszy uzyskamy ten wskaźnik.

MozTrustWskaźnik określający na podstawie kodu strony i jakości linków przychodzących do strony. Jego głównym zadaniem jest wyłapanie stron kiepskiej jakości. 

N

Nagłówki h1 – h6Odpowiednie formatowanie tekstu pozwalające na ustalenie hierarchii treści w dokumencie. Od najwyższej w hierarchii h1 do najmniejszej h6. Dzięki odpowiednim oznaczeniom nagłówków robot indeksujący wie które treści są ważniejsze a które mniej. Dodatkowo budowanie treści w taki sposób robot uważa że jest ona bardziej przyjazna dla czyt

O

OBL (Outbound Links, Linki wychodzące) – linki wychodzące, czyli linki prowadzące z naszej strony do innych. Ponoć czym wyżej link umieszczony na stronie tym jego wartość jest większa czym niżej np. w stopce tym ta wartość jest mniejsza.  

Optymalizacja strony internetowejJest to przebudowanie całej strony internetowej (zarówno kodu, jak i content’u) w ten sposób, aby była postrzegana najlepiej przez wyszukiwarkę Google. Pozwala to na uzyskanie wyższych pozycji. Niestety optymalizację powinno się przeprowadzać co kilka lat ze względu na wprowadzanie nowych technologi, rozwiązań i wytycznych wyszukiwarek.

Orphaned pagesSą to strony, które wcześniej były linkowane, lecz na chwile obecną nie prowadzą do nich żadne linki zewnętrzne. Nadal pozostają one jednak w indexie uzupełniającym wyszukiwarki Google. 

P

Pozycjonowanie stron – proces polegający na zdobyciu jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów/fraz kluczowych. Pozycjonowanie stron internetowych polega przede wszystkim na optymalizacji (SEO), marketingu treści (content marketing) i linkowaniu (link building). Wszystkie te czynniki powinny być odpowiednio wprowadzane na stronie zgodnie z zasadami wyszukiwarek.  

Pająk – patrz: bot. 

Pozycjoner (Specjalista ds SEO) – osoba zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach, odpowiedzialna za jak najlepszy wynik danej strony.  

Presell pages – strony takie nazywane są też preselami, precelkami itp. Powstają one, aby można było umieszczać w nich artykuły z linkiem w treści. Takie linki w obecnej mają mniejszą wartość jak to było jeszcze kilka lat temu. Do stawiania presell pages służy głównie WordPress. Ważne jest, aby nie powtarzać tych samych wpisów w kilku presellach, ponieważ ich głównym założeniem jest unikalność treści. Dodanie linku w treści pozwala również na umieszczenie naturalnie wyglądającego anchora. Jeżeli masz zamiar dodawać wpisy to presell pages to wybieraj je ostrożnie i z rozwagą dopierając najlepsze jakościowo.  

PPC (Pay Per Click) – rodzaj rozliczenia reklamy internetowej, w której opłata pobierana jest za pojedyncze kliknięcie w link przez użytkownika. 

Page authority (PA)Wskaźnik jak DA tylko odnosi się do podstron, a nie całej domeny.

PandaAlgorytm Google wprowadzony w 2011 roku. Jest on odpowiedzialny za jakość treści zamieszczanych na stronach. Promowane są dobrej jakości i nowe treści, a karane słabe treści, bez aktualizacji, duplikowane.

Paragraf 31Umownie przyjęta nazwa kary nakładanej przez wyszukiwarkę Google, polegającej na obniżeniu pozycji strony o 30 pozycji. Zazwyczaj nakładana na strony ukarane za tzw.: działania ręczne.

Pingowaniedziałania pozwalające na informowaniu roboty wyszukiwarek o nowej treści w internecie, którą powinny się zainteresować i ją zaindeksować. Pingowanie polega na wysłaniu informacji na serwer zbierający je, po czym serwer ten odwiedza robot i indeksuje nowe treści. Dzięki czemu możemy szybciej wprowadzić stronę lub określoną stronę do wyników wyszukiwania.

PingwinAlgorytm wprowadzony w kwietniu 2012 roku odpowiedzialny za ograniczanie widoczności stron łamiących wytyczne Google w kwestii pozyskiwanie linków. Uwaga po ostatniej aktualizacji pingiwna działa on w czasie rzeczywistym.

PR (Page Rank)Algorytm wyszukiwarki Google, określający w skali od 1 do 10 wartość strony w oczach gooogle. Podstawą jego obliczenia są linki prowadzące do strony, a dokładniej ich ilość i jakość. W kwietniu 2016 roku usłyszeliśmy o jego zupełnym usunięciu. Jeżeli chcą Państwo kupować linki sprzedawcy często jeszcze podają ten wskaźnik jako ważny ale proszę się nim nie sugerować.

R

Reciprocal linkJest to inna forma wymiany linków, stosowana zazwyczaj w katalogach SEO. Za dodanie wpisu o naszej stronie, katalogi wymagają umieszczenia linku zwrotnego do katalogu strony na którym umieściliśmy reklamę lub wpis.

Redirect 301 – Jest to stałe przekierowanie jednego adresu na drugi. Wraz z przekierowaniem użytkownika przekierowane zostają również jej całą moc SEO. Jeżeli planujesz zmianę adresu strony lub linku pamiętaj aby ustawić przekierowanie 301 na nowy adres dzięki temu unikniesz błędów 404 oraz przekażesz moc wcześniejszego linku.

Redirect 302 – Tymczasowe przekierowanie użytkownika na inną stronę lub podstronę.

Refering Romains – Domeny odwołujące się do strony pozycjonowanej.

Responsywność (RWD)Technika budowy jednej wersji strony, która dzięki odpowiednim technikom programowania dobrze wyświetla się zarówno na dużych, jak i małych wyświetlaczach. W dzisiejszych czasach ze względu na dużą liczbę osób korzystających z urządzeń mobilnych i przeglądających strony nie posiadanie strony responsywnej to strzał w stopę dla Twojej strony i Ciebie.

Robots.txtPlik tekstowy, umieszczany w głównym katalogu strony, informuje jakie roboty mogą przeglądać i indeksowa nasze strony oraz do jakich zasobów dajemy im dostęp lub go blokujemy.

RPR (Real Page Rank)Jest to wartość PR znana tylko wyszukiwarce. Nie da się jej sprawdzić narzędziami SEO. Jest ona najbardziej aktualną wartością PR. 

Robot wyszukiwarki – patrz: bot. 

S

SEM (Search Engine Marketing) – zestaw działań marketingowych stosowanych w celu zwiększenia widoczności i skuteczności naszej oferty w internecie. Na działania SEM składają się między innymi dziania SEO oraz reklamy płatne tak zwane Pay Per Click (PPC). 

SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. Często słowo SEO zbyt wiele osób według nas wykorzystuje jak równoznaczne z pozycjonowaniem. Jest wiele technik pozycjonowania które wcale nie wiążą się z SEO czyli optymalizacją stron co oczywiście jest błędem. Dlatego warto zapytać się firmy która pozycjonuje stronę jakie działania będzie prowadziła w procesie pozycjonowania.

SERP (Search Engine Results Page) – są to wyniki naszych wyszukiwań które zwraca przeglądarka w postaci posegregowanych wyników w liście najczęściej do 10 wyników organicznych chyba że mamy inne ustawienia przeglądarki.

site:260 – został zauważony po zmianach algorytmu Google i polega na tym, że polecenie “site:www.domena.pl” w Google pokazuje tylko 260 zaindeksowanych podstron. Dzieje się tak z powodu takiej samej treści na wielu z nich i umieszczenia większości w wynikach uzupełniających.

Specjalista ds. SEO – patrz: Pozycjoner.

 Spider – patrz: bot. 

Sitemap/Mapa strony – rodzaj mapy zawierający listę wszystkich miejsc i podstron serwisu internetowego. Budowanie sitemapy ma na celu ułatwienie indeksacji przez roboty indeksujące szybsze i łatwiejsze zaindeksowanie całej witryny.

SpamStosowanie nieetycznych metod w celu podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Spamowanie to bardzo szeroki temat obejmuje on działania na stronie jak i poza nią. Sapm najczęściej kojarzy się nam z otrzymaniem e-maili z reklamami których nie zamówiliśmy. Również w oczach google spamem jest np. dodawanie wielu tych samych treści na różnych serwisach internetowych.

SpamerOsoba kochająca spamować 🙂

 Suplemental indexWyniki uzupełniające należące do indexu Google, ale znajdują się w dodatkowym indexie i pojawiają się na samym końcu wyników wyszukiwania.

 SWL (System Wymiany Linków) – rodzaj platformy, która umożliwia publikację linków na stronach internetowych uczestniczących w systemie. Celem jest możliwość wpłynięcia na pozycję w wynikach wyszukiwania. SWL niegdyś bardzo popularne i przynoszące dobre efekty w chwili obecnej są bardzo ostro traktowane i postrzegane przez google – nie radzimy stosować tej metody.  

T

TR (Trust Rank) – algorytm służący wyodrębnieniu wartościowych stron internetowych. Jest wskaźnikiem jakości określającym zawartość strony.

Tiny textMetoda Black Hat SEO polega na umieszczaniu na stronie tekstu o wielkości jednego pixela niewidoczne dla człowieka. W teksie tym umieszczane zazwyczaj są liczne słowa, lub frazy kluczowe, na które chcemy zająć wysoką pozycję i są czytane przez robota. 

Trust flow (TF)Parametr Majestic w skali od 0 do 100 określający zaufanie wyszukiwarki do strony internetowej. Im większe zaufanie do stron, z których pozyskujemy linki, tym większe zaufanie również do naszej strony. 

U

Update IBL – aktualizacja ilości linków przychodzących. 

Usabilityto poziom użytkowości strony na który składa  np.: prosty interfejs, czytelne menu, proste czcionnik, dobra hierarchia na stronie itp.

User experience (UX)Wrażenia użytkownika w trakcie przeglądania strony oraz po jej odwiedzeniu witryny.

V

vSeo (Video Search Engine Optimization/Video SEO) – optymalizacja plików video pod kątem wyszukiwarek internetowych, np. Google Video i Youtube. VSEO dokonuje się m.in. poprzez uzupełnienie metatagów oraz otoczenie pliku video tekstem zawierających słowa kluczowe ważne z punktu widzenia SEO.

W

White Hat SEO – pozycjonowanie z użyciem metod zgodnych z zasadami wyszukiwarek Cała zawartość strony jest widoczna dla użytkowników, a rezultaty takiego pozycjonowania są długoterminowe i nie są ryzykowne. Taka metoda pozycjonowania może przynieść najlepsze efekty ale wymagają czasu aby je wprowadzić.

 Wyniki organiczne – są to wyniki które uzyskujemy naturalnie a ich pozycja czym wyżej na określone słowa kluczowe tym większa liczba przejść do strony. Po kliknięciu w taki wynik nie ponosimy opłat za kliknięcie.

Z

Zapleczesą to specialnie przygotowane strony na różnych adresach IP na których pozycjoner umieszcza linki do pozycjonowanych stron w celu podniesienia jej pozycji i wartości. Najlepsze są zaplecza tematyczne np. blogi powiązane ze stroną pozycjonowaną. Tworzone są również zaplecza zróżnicowane tematycznie, które pozwalają na pozycjonowanie większej ilości stron na jednym zapleczu.

Zebra Page – patrz: Doorway Page.

 

2018-05-02T15:56:11+00:00Luty 21, 2016|Pozycjonowanie SEO|0 Comments

Leave A Comment