Rejestracja Zbiorów Danych w GIODO – czyli zgłoszenie zbiorów do Generalnego Inspektora Danych Osobowych.
Zgodnie z ustawą każdy, kto posiada bazę danych osobowych ma obowiązek jej zgłoszenia do GIODO. Oferujemy Ci możliwość opracowania odpowiednich dokumentów.
O tym należy pamiętać:
Obowiązek zgłoszenia wynika z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych i należy go spełnić jeszcze przed rozpoczęciem właściwej działalności serwisu lub sklepu internetowego. Przedsiębiorcy są zobligowani do rejestracji zbiorów, chyba że od tego obowiązku zwalnia ich wyjątek zawarty w Ustawie. Zleć nam wykonanie niezbędnej dokumentacji do GIODO, jeżeli ten obowiązek dotyczy również Ciebie.
Należy zwrócić uwagę, że w GIODO zgłaszamy jedynie dany zbiór określając cel przetwarzania uwzględnionych w nim danych. Nie podajemy listy dotychczasowych klientów, czy innej treści danych ani nie aktualizujemy zbioru o nowych klientów.
Sprawdź, czy obowiązek zgłoszenia do GIODO dotyczy także Ciebie.
Dlaczego trzeba zgłaszać zbiory?
Celem zgłoszenia jest właściwe, czyli zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, oraz kontrolowanie prawidłowości ich przetwarzania. W przypadku nie zgłoszenia do GIODO zbiorów danych osobowych, które podlegają rejestracji można otrzymać bardzo wysoką karę pieniężną nawet do 50 tysięcy zł! Szczegółowe informacje związane z obowiązkiem rejestracji danych znajdują się na stronie https://www.giodo.gov.pl/
Rejestracji danych będzie podlegał np: administrator sklepu internetowego, który w celu realizacji zamówienia, zbiera i przechowuje dane osób, które kupiły towar w e-sklepie.
Proces rejestracji jest bardzo złożony i wymaga wielu przygotowań, dlatego skorzystaj z naszych usług, aby otrzymać fachową dokumentację.
Zbiory, które podlegają zgłoszeniu to m.in:
- zbiory danych klientów
- dane korespondencyjne
- bazy Newslettera
- bazy konkursowe
- bazy wysyłkowe towarów
- listy akcjonariuszy
- księgi gości
- księgi meldunkowe
- wszelkie inne dane osobowe, nie podlegające zwolnieniu