Google Remarketing

Jest to rodzaj kampanii, umożliwiającej wyświetlanie reklam osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

Kampanie remarketingowe prowadzone są w ramach programu reklamowego Google AdWords i pozwalają skutecznie zwiększać sprzedaż, poprzez dotarcie do potencjalnych Klientów. Remarketing pomoże nawiązać Ci ponowny kontakt z osobami, które odwiedziły Twoją stronę, lecz nie dokonały na niej zakupu. Dzięki wyświetlaniu im trafnie dobranych reklam, możemy skłonić klienta do ponownej wizyty i tym samym do finalizacji zamówienia.

Zasada działania remarketingu

Całe działanie jest oparte o informacje pobierane z plików cookies – czyli „ciasteczek”, które za zgodą użytkownika są zapisywane przez przeglądarkę. Ciasteczka pozwalają uzyskać informacje o tym, jakie strony dany użytkownik odwiedził, i z wykorzystaniem tej wiedzy skierować do niego odpowiednio przygotowaną reklamę, podczas gdy przegląda on inne witryny znajdujące się w sieci reklamowej Google.

Remarketing umożliwia dotarcie zarówno do klientów, którzy już wcześniej zakupili u nas jakiś produkt, jak i do takich, którzy tylko przeglądali stronę/ofertę. Dedykowana reklama ma za zadanie nakłonić Klienta do powrotu do naszego sklepu. W przypadku kiedy ktoś, przykładowo kupił u nas elegancką koszulę, warto przedstawić mu pasujący do niej krawat czy też spinki do mankietów.

schemat działania remarketingu

Skuteczny Remarketing

Statystyki pokazują, że skuteczność remarketingu jest o wiele wyższa, niż skuteczność zwykłej reklamy tekstowej. Dzięki temu, każdy reklamodawca może poprawić zwrot z inwestycji (ROI).

Odpowiednio przygotowana kampania reklamowa to: 

  • przekaz reklamowy, który dociera jedynie do potencjalnych klientów
  • dobre wskaźniki zwrotu z inwestycji w tę formę reklamy
  • zwiększenie konwersji i zysków firmy
  • niskie koszty kampanii
  • poprawa wizerunku firmy i świadomości marki
  • budowa dobrych relacji z klientem

Niskie koszty dzięki PPC:

Dzięki temu, że płacisz nie za wyświetlanie danej reklamy, a jedynie za kliknięcie w nią (czyli „pay per click” (PPC)), koszty są stosunkowo niskie, co pozwala również początkującym, mniejszym firmom na promocję swoich produktów i usług. Kliknięcie w reklamę powoduje przeniesienie użytkownika na Twoją stronę. Takie rozwiązanie sprawia, że nie musisz płacić za tysiące wyświetleń reklamy użytkownikom, którzy nie podejmują żadnej akcji. Proponując klientowi reklamę opartą o jego realne zainteresowania, zwiększamy szansę na jej celność, a tym samym na finalizację zakupu, co przekłada się bezpośrednio na zysk.

W ten sposób dzięki odpowiedniej kampanii remarketingowej docieramy do wąskiego grona potencjalnych klientów, którzy już wcześniej interesowali się naszą usługą lub produktem, ale z jakichś powodów nie dokonali zakupu, porzucili koszyk lub nie skontaktowali się z nami.