Pozycjonowanie – Abonament.
Pozycjonowanie – Abonament czyli usługa SEO w rozliczeniu miesięcznym.
Czy jej wybór będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem?
Jak powszechnie wiadomo usługa pozycjonowania jest dostępna w dwóch opcjach rozliczenia:
- abonamentowej (opłata miesięczna),
- płatność za efekt.
Jako właściciel firmy z pewnością wybierzesz tą druga opcję – płacisz za uzyskany efekt.
Lecz czy zastanawiałeś się czy aby na pewno tok twojego myślenia jest prawidłowy?
Czy agencja lub osoba, która zdecyduje się na wykonanie twojego zlecenia zakreśliła dokładny plan działania? Czy temat pozycjonowania, technik oraz możliwości został Ci wyczerpująco przedstawiony?
Pozwolisz, iż w skrócie wyjaśnimy co to jest SEO, na czym polega i jakie są efekty.
SEO – działania podejmowane w celu uzyskania przez stronę internetową wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Pozycjonowanie polega na optymalizacji witryny pod kątem fraz kluczowych, odpowiadamy za także ilość i jakość linków prowadzących do naszej witryny. Dodatkowo dbamy o pozostałe niezbędne do uzyskania wysokiej pozycji aspekty techniczne: jakość treści na stronie internetowej, optymalizacje witryny pod kątem użytkowania i funkcjonalności, analizujemy konkurencję.
Jeżeli zależy Ci na silnych, stabilnych i długotrwałych efektach pozycjonowanie musisz zdać sobie sprawę, iż na te efekty trzeba będzie poczekać nawet kilka miesięcy. Profesjonalna agencja mająca na celu dobro oraz satysfakcję klienta nie zaproponuje rozwiązania płatność za efekt.
Zastanów się, czy faktycznie rozliczenie za usługę pozycjonowania ” płatność za efekt” jest korzystne?
Odpowiemy: NIE. Dlaczego?
Największym niebezpieczeństwem tej opcji jest skupienie się na uzyskaniu efektu w możliwie jak najkrótszym okresie czasu. Wykonawca nie będzie zobowiązany do dalszej opieki nas stroną, jego zadanie zostało wykonane. Rozliczanie za efektów zachęca agencje do podejmowania działań na granicy uczciwości, stosowania często ryzykownych dla Twojej witryny praktyk.
Czym to grozi?
Witryny, która została wy pozycjonowana w bardzo krótkim okresie czasu może doświadczyć gwałtownego spadu lub w najczarniejszym scenariuszu może zostać całkowicie wyrzucona z indeksu (np. w wyniku nałożonego filtru przez Google za działania niezgodne z wytycznymi Google). Efektem jest poniesienie wysokich kosztów za usługę, która w rezultacie tylko spowodowała ogromne straty.
SEO w abonamencie, dlaczego warto?
Pozycjonowanie w abonamencie innymi słowami rozliczane miesięcznie, to opcja, która pozwoli wdrożenie odpowiedniej dla Ciebie strategii oraz osiągniecie satysfakcjonujących wyników w dłuższym okresie czasu, lecz długotrwałych.
Korzyści z tego typu rozliczenia za pozycjonowanie jest korzystne dla klienta oraz dla agencji. Agencja jest w stanie dopasować strategie do potrzeb oraz do planowanego budżetu jakim dysponuje klient. Dzięki czemu klient nie jest narażony na dodatkowe niespodziewane wydatki. Działania prowadzenie w dłuższej perspektywie są gwarancja na skoncentrowaniu się na osiągnięciu celów biznesowych a nie na pozycjach poszczególnych fraz kluczowych.
Pozycjonowanie – Abonament, główne zalety:
bezpieczeństwo – każda profesjonalna agencja proponując rozliczenie abonamentowe nie będzie stosowała ryzykownych technik celem osiągnięcia wysokich pozycji w krótkim czasie. Byłoby to niekorzystne pod względem finansowym oraz mogłoby to nadszarpnąć jej reputacji.
uwzględnienie sezonowości branży – każdy kto związany jest z branżą sezonową wie jak ważne są systematycznie prowadzone działania marketingowe, prowadzone w celu wykorzystania sezonu do maksimum. Stosowanie krótkotrwałych lub doraźnych działań marketingowych, popularnych prze rozliczeniu za efekt może spowodować, iż ominiesz sezon i poniesiesz straty. Tylko stałe i regularne działania są gwarancją sukcesu.
mocna pozycja – gwarantuje wysokie pozycje oraz długotrwałe efekty. Osiągnięta wysoka pozycja jest mocna i stabilna
więcej czasu na prowadzenie swojego biznesu – pozwól, aby pozycjonowaniem oraz marketingiem internetowym zajęli się eksperci. Ty skoncentruj się na prowadzeniu biznesu, znasz się na tym najlepiej. Przekonasz się, że dobrze zaplanowana strategia będzie przynosiła korzyści: nowi klienci, zwiększona sprzedaż i poniesione koszty zaczną się zwracać.