Pozycjonowanie Stron w UK

Brytyjczycy w Internecie

Ponad 76% dorosłych Brytyjczyków aktywnie korzysta z Internetu. 74% decyduje się na zakupy online. Najczęściej kupowane produkty to odzież, sprzęt i akcesoria sportowe, sprzęt AGD, kosmetyki, meble oraz części zamienne branży motoryzacyjnej.

Coraz częściej zamawiane są usługi online: marketingowe, turystyczne, administracyjne oraz bankowości. Przeciętna brytyjska rodzina miesięcznie wydaje 9 943.32 PLN (przy założeniu średni kurs £1 =4.7 PLN) w porównaniu do przeciętych miesięcznych wydatków polskiej rodziny ( 2+2) , która wydaje 4 528.00 PLN to o 5000.00 PLN więcej.

Prawie dwukrotnie większa niż Polski populacja wielkiej Brytanii ( 65.64 mln mieszkańców) to imponująca liczba, która w przełożeniu na aktywnych użytkowników Internetu powinna uświadomić przedsiębiorcom jak ogromny potencjał daje obecność na brytyjskim rynku konsumenckim. Badania przeprowadzone Vouchercodes.co.uk‘ oraz RetailMeNot pokazują iż w samym roku 2015 Brytyjczycy wydali £52.3 bln 16.2 % więcej jak w roku 2014 a tendencja wzrostowa otrzymywała  się przez cały rok 2016.

Polska Marka w UK

Z często publikowanych badań wynika, iż Brytyjczycy chętnie sięgają po polskie produkty jak również cenią sobie usługi polskich firm działających na terenie UK. W dużej mierze jest to zasługa licznej Polonii obecnej na terenie Wysp. Polski przedsiębiorca ceniony jest za jest systematyczność, zmotywowanie oraz rzetelność. Jego produkt uchodzi za bardzo dobrej jakości i konkurencyjny cenowo w porównaniu do oferty wychodzącej od rodzimego przedsiębiorcy.

Zadomowione i bardzo dobrze przyjęte przez konsumentów na rynku brytyjskim produkty pochodzą z branży motoryzacyjnej, kosmetycznej, meblarskiej oraz spożywczej. Czy w związku z tym jest to szansa dla polskiego produktu? Czy polscy przedsiębiorcy, polskie marki nie powinny z tego skorzystać, kreując stopniowo pozytywny obraz polskich towarów wśród brytyjskich konsumentów?

Prognozy rozwoju polsko-brytyjskich stosunków gospodarczych są bardzo dobre. Trzeba podkreślić, że saldo sprzedaży Polski z Wielką Brytanią jest dodatnie. Kontakty gospodarcze rozwijają się w ostatnich latach szybko i dynamicznie.

Rynek brytyjski jest rynkiem niezwykle wymagającym, jednocześnie jednak stwarzającym ogromną szansę dla polskich eksporterów ze względu na wysoką chłonność oraz tradycyjnie pozytywny odbiór towarów pochodzenia polskiego.

Jak wprowadzić produkt na rynek w UK?

Marketing internetowy daje przedsiębiorcy możliwość zaistnienia na międzynarodowych rynkach. W dużej mierze nie zna różnic narodowościowych. Firma z Polski może bez przeszkód zaplanować kampanię reklamową z myślą o rynku zachodnioeuropejskim jakim jest Wielka Brytania. Otwierane są ogromne możliwości nawet dla niewielkich przedsiębiorstw.
Kluczem do sukcesu jest odpowiednio przygotowana strategia i efektywnie przeprowadzana kampania informacyjno-reklamowa na rynku docelowym.

Jednym z głównych aspektów kampanii jest odpowiednie pozycjonowanie (SEO) strony internetowej w wyszukiwarkach. Wyniki najpopularniejszej wyszukiwarki w UK opublikowane w kwietniu 2017 przedstawia poniższy wykres.

pozycjonowanie w uk najpopularniejsze wyszukiwarki

Sugerując się wykresem łatwo można wywnioskować iż  pozycjonowanie strony w UK będzie skupione na optymalizacji wyników wyszukiwania przeglądarki Google, a dokładnie rodzimej dla Brytyjczyków www.google.co.uk.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach UK – know-how list

• Polecamy optymalizacje strony internetowej pod kątem lokalizacji, przyjazności dla robotów Google’a oraz skryptów indeksujących Binga i Yahoo.
• Strona internetowa powinna być dostosowana do przeglądarek mobilnych. W Wielkiej Brytanii ponad połowa zapytań w Google dokonywana jest na urządzeniach mobilnych.
• Treść publikowana na stronie powinna być dostosowana do lokalizacji. Elementy takie jak strefa czasowa, waluta, w jakiej pobierane są opłaty powinny być lokalne. Trzeba zadbać o poprawne informacje dotyczące przesyłki towaru (np. czy sklep posiada magazyny zagraniczne, czy konieczna jest wysyłka międzynarodowa).
• Strona internetowa powinna być poprawna językowo. Pozycjonowanie po angielsku to konieczność. Dla Google nie jest to obojętne, czy używamy brytyjskiego angielskiego, czy amerykańskiego. Pamiętajmy o różnicach w sposobie pisania niektórych słów (piszmy m.in. “honour” zamiast “honor” lub “through” a nie “thru“).
• Adres strony internetowej powinien mieć lokalne IP, a zatem hosting powinien odbywać się na serwerze lokalnym. Trzeba również zadbać o właściwy kod. Niewskazane jest używanie skryptów ani plików cookies w samym adresie URL strony, na której wprowadzamy możliwość korzystania z alternatywnych wersji językowych.

Czy warto?

Brytyjski e-Commerce jest zdecydowanie  najbardziej rozwiniętym rynkiem. Zakupy internetowe  stanowią 8.3% PKB Wielkiej Brytanii. Jest to najwyższy udział handlu on-line na świecie. Wielka Brytania ma również jeden z najwyższych wskaźników dostępu do internetu. Według raportów OECD zajmuje piąte miejsce wśród krajów rozwiniętych.

Pozycjonowanie stron w UK  to stopniowa i długoterminowa praca, która wykonana prawidłowo będzie przynosić długofalowe korzyści:

• pozyskanie nowych klientów z nowego rynku,
• wzrost znaczenia marki,
• zwiększenie obrotów,
• nowy rynek – nowe możliwości.

Odpowiadając na postawione powyżej pytanie opowiadamy TAK.

Skontaktuj się z nami a pomożemy Twojej Firmie wprowadzić produkt na najprężniejszy rynek konsumencki w Europie. Pozostawiamy do Twojej dyspozycji zdobyte doświadczenie, wiedzę i zaangażowanie.

[:en]