Certyfikat SSL to gwarancja
bezpieczeństwa w Internecie

Teraz kiedy codziennie dokonujemy setek transakcji z podawaniem swoich danych w sieci jest to niezwykle ważne, aby robić to w bezpieczny sposób.

Wszędzie tam, gdzie bezpieczeństwo klientów stanowi priorytet, SSL jest niezastąpiony!

Niestety wiele osób zwyczajnie nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważna jest to kwestia i czym jest sam SSL. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź jakie są korzyści z posiadania certyfikatu SSL.

Co to jest SSL?

Certyfikat SSL, czyli – z ang. Secure Socket Layer – to niezwykle popularne narzędzie, które ma za zadanie chronić witryny internetowe i korzystających z nich klientów. Certyfikat SSL jest niezbędny wszędzie tam, gdzie podajemy dane. Każda sytuacja, gdzie trzeba się zalogować przy użyciu loginu i hasła, lub trzeba wpisać swój adres zamieszkania (np.: robiąc zakupy w sieci), albo też, gdzie podaje się numer karty kredytowej nie powinna odbywać się na stronie, gdzie nie ma SSL. Obecnie posiadanie protokołu to światowy standard, wdrażany przez wszystkie firmy które szanują klientów i dbają o ich bezpieczeństwo.

Jak to działa?

Jeśli na Twojej stronie nie ma certyfikatu SSL, to każdy wypełniany przez użytkownika formularz czy inne dane przesyłane do serwera są przekazywane w formie otwartego tekstu, który osoby o złych intencjach mogą w dość łatwy sposób przechwycić i wykorzystać.

Nikt z nas nie chce, żeby jego dane do logowania np.: do banku wpadły w niepowołane ręce i zostały użyte do wzięcia kredytu lub wyczyszczenia naszego konta ze wszystkich oszczędności.

Dlatego SSL jest rozwiązaniem, dzięki któremu przesyłanie danych między serwerem a użytkownikiem odbywa się w sposób zaszyfrowany, który blokuje wycieki danych i dostęp do informacji.

Masz sklep – myśl jak klient:

Jeśli sam robisz zakupy w sieci to z pewnością masz własne zdanie o bezpieczeństwie. Wielu klientów wystrzega się dokonywania zakupów na stronach które nie są oznaczone jako bezpieczne. Dlatego jeśli i Ty zarabiasz na sprzedaży w sieci, pomyśl jak klient i już teraz zabezpiecz się przed przykrymi konsekwencjami jakie mogą cię spotkać w związku z niezabezpieczoną stroną.

SSL – Certyfikat bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo w trakcie przesyłania danych zapewnia klucz AES. Wszystkie dane, które są przesyłana przy użyciu protokołu HTTPS są zabezpieczone przez Transport Layer Security, czyli protokół TLS, który chroni poprzez:

Szyfrowanie danych wymienianych między urządzeniem użytkownika a serwerem, dzięki czemu są one w pełni poufne i zabezpieczone.

Integrację danych, która sprawia, że w czasie przesyłu dane nie mogą zostać zmienione przez osoby trzecie, a jeśli do tego dochodzi jest to automatycznie wychwytywane.

Zabezpieczenie przed przekierowaniem do innej witryny, łudząco podobnej, która jest podstawiona w celu wyłudzania danych, haseł i numerów kont (zjawisko phishingu).

SSL jest niezbędny w:

  • każdym sklepie internetowym
  • serwisach aukcyjnych
  • serwisach wymagających logowania
  • bankach
  • serwisach szkół i uczelni
  • na stronach urzędowych, które oferują możliwość elektronicznego składania wniosków, deklaracji i innych dokumentów
  • systemach do obsługi poczty e-mail
  • stronach, na których użytkownicy zakładają profile i konta podając prywatne dane (imiona, nazwiska, adresy i hasła)

Stosunek Google do SSL

Jak czytamy na oficjalnym blogu Google’a https://security.googleblog.com/2016/09/moving-towards-more-secure-web.html, od stycznia każda strona, która będzie zbierała hasła czy dane z kart kredytowych i będzie łączyć się niezabezpieczonym protokołem http otrzyma oznaczenie „not secure” czyli „niezabezpieczone”. W późniejszym kroku planowane jest też oznaczenie w taki sam sposób wszystkich stron http bez względu na to czy zbierają one takie dane.

Jak rozpoznać stronę zabezpieczoną certyfikatem?

Strony zaopatrzone w certyfikat SSL mają odpowiednie oznaczenie na pasku adresu, którym jest https:// zamiast wcześniejszego niezabezpieczonego http://.

Przy adresie znajdziemy także ikonę kłódki, którą widujemy przy korzystaniu z bankowości internetowej. Zasada jest taka, że im więcej w adresie zieleni tym lepiej.

Co daje certyfikat ssl?

Przykładowa witryna z certyfikatem SSl (Google Chrome i Mozilla Firefox).

SSL – potrzebny czy niepotrzebny???

  • Masz serwis, do którego trzeba się logować?
  • Oferujesz rejestrację kont i profili?
  • Prowadzisz sklep online?
  • Twoja strona obsługuje płatności?
  • Zbierasz dane użytkowników poprzez formularz na stronie?

Jeżeli na choćby jedno pytanie Twoja odpowiedź brzmi „TAK” to certyfikat SSL jest Ci potrzebny!

Certyfikat jest niedrogim rozwiązaniem, które ma ogromny wpływ na całą stronę.

Dlaczego? To że w sieci roi się od różnego rodzaju przestępców czy oszustów wie każdy. I dla każdego kto nie chce mieć z takimi sytuacjami styczności jest jasne, że stronę trzeba po prostu zabezpieczyć. Właśnie w tym celu ktoś, kiedyś stworzył i udoskonalił certyfikaty SSL pozwalając nam, użytkownikom na bezpieczne korzystanie z sieci bez obawy o „wypłynięcie naszych danych”.

Korzyści z posiadania certyfikatu SSL:

  • Ochrona – szyfrowanie poufnych danych przesyłanych za pomocą witryny.
  • Zaufanie – Użytkownicy chętniej dokonują zakupów czy rejestracji, widząc, że strona jest zabezpieczona certyfikatem.
  • Wiarygodność – strony internetowej jak i całej firmy.
  • Prestiż – Pokazujesz klientom, że zasady bezpieczeństwa są dla ciebie bardzo ważne.
  • Bezpieczeństwo – Inwestując w SSL zabezpieczasz swoją firmę na każdym etapie.
  • Zainteresowanie – klienci, którzy będą czuli się u ciebie bezpiecznie chętniej zagłębia się w twoją ofertę.

Czy słyszałeś o zjawisku jakim jest PHISHING?

Wyobraź sobie, że jak zwykle logujesz się do bankowości internetowej i ktoś „podstawia” Ci zamiast strony banku, swoją wersję, która jest niemal identyczna jak ta oryginalna a ty uzupełniasz na niej dane do logowania łącznie z hasłem i numerem klienta. Powiało grozą? I słusznie! To właśnie jest phishing. W ten sposób oszukuje się tysiące ludzi na całym świecie. Jaka tu rola SSL? Ten kto zechce nas oszukać nie będzie w stanie „podrobić” właśnie certyfikatu SSL, który świadczy o autentyczności strony, przez co nie zobaczymy zielonej kłódki na pasku adresu. W takiej sytuacji nigdy się nie loguj!

Główne zalety SSL

SEO na plus

Od 2017 roku Google będzie bardzo wyraźnie oznaczać strony które są zabezpieczone i które nie korzystają z certyfikatów SSL. Posiadanie tego rodzaju zabezpieczenia ma bardzo dobry wpływ na pozycjonowanie, ponieważ Google docenia bezpieczeństwo użytkowników i wyżej punktuje strony zabezpieczone.

Klucz AES

Pomimo tego, że strony internetowe są zabezpieczane na różny sposób certyfikat SSL jak dotąd nie został jeszcze złamany, dzięki zabezpieczeniu przy pomocy 256 bitowego klucza AES.

Poczucie bezpieczeństwa

Zabezpieczenie w postaci protokołu https:// czy też zielonej kłódki to element, który tworzy poczucie bezpieczeństwa. To z kolei przekłada się na przywiązanie i zaufanie klienta do firmy oraz zyski – ponieważ okazuje się, że SSL przyczynia się do zmniejszenia współczynnika odrzuceń czy np. porzuconych koszyków.

Najwyższy standard

Bezpieczeństwo w sieci jest światowym standardem, który będzie stale rozwijany i co do tego nie ma wątpliwości. Prędzej czy później właściciele witryn będą musieli dostosować się do standardów i zadbać o bezpieczeństwo użytkowników.

Zakupy Google

Już teraz warunkiem korzystania z Google Merchant Center jest posiadanie certyfikatu SSL, bez którego nie będzie można prezentować swoich produktów ani w Zakupach Google ani w innych usługach.

Integracja z Facebookiem

Łączenie sklepów internetowych z utworzonym profilem firmowym na Facebook ’u, dzięki któremu zyskamy nowe możliwości reklamowania się i zdobywania nowych klientów też jest obwarowane posiadaniem SSL.

Niska cena

Wydając 100zł na roczny certyfikat SSL zapłacisz jedynie 27 groszy dziennie za bezpieczeństwo. Dzięki szerokiej ofercie łatwo dobierzesz odpowiedni rodzaj certyfikatu do potrzeb strony czy sklepu a później łatwo go wdrożysz do systemu.

Wiarygodność

SSL jest gwarancją wiarygodności witryny, na której jest wdrożony. Jeśli więc użytkownik przesyła za pomocą strony swoje dane, ma pewność, że trafiają one dokładnie tam, gdzie tego chce, ponieważ osoby niepowołane nie maja możliwości ich zmiany.

Wybieramy certyfikat SSL

Certyfikaty dzielą się na 3 podstawowe grupy, w zależności od typu sprawdzania i poprawności:

DV (Domain Validation)

Jest to uwierzytelnienie podstawowe, gdzie certyfikaty szyfrują transmisję danych w certyfikowanej domenie. Podczas zamawiania certyfikatu SSL weryfikuje się to, czy firma, która zgłasza się po certyfikat ma prawo do posługiwania się daną domeną. W tym przypadku dane tej osoby nie są weryfikowane.

OV (Organization Validation)

To uwierzytelnienie rozszerzone, które obejmuje szyfrowanie transmisji danych w certyfikowanej domenie, a także zabezpiecza przed podsłuchiwaniem przekazu i phishingiem. W tym wypadku dochodzi także do weryfikacji czy dana osoba lub firma ma prawo do posługiwania się domeną a także sprawdza się jej dane. Nazwa firmy już po wdrożeniu certyfikatu jest widoczna w pasku adresu, po kliknięciu na ikonę bezpieczeństwa jaką jest np: kłódka.

EV (Extended Validation)

Czyli pełne uwierzytelnienie. EV to grupa, w przypadku której, mamy do czynienia z najszerszą weryfikacją tożsamości firmy, która taki certyfikat zamawia. Wnioskodawca jest sprawdzany pod kątem rzeczywistej prowadzonej działalności, statusu prawnego, zgodności z danymi z urzędu i oczywiście prawem do posługiwania się domeną. Pasek adresu zostaje dodatkowo wyróżniony kolorem zielonym, i możemy dodatkowo wyświetlić informacje o firmie.

Zgłoś się po certyfikat

Jak widać korzyści z posiadania certyfikatu SSL na stronie czy sklepie internetowym są ogromne i przekładają się bezpośrednio na pozycję strony w wyszukiwarkach i zyski. Zapewnij sobie bezpieczeństwo i prestiż i dogoń światowe standardy zamawiając certyfikat bezpieczeństwa SSL.

O certyfikat SSL możesz również zapytać w naszej agencji (kontakt).