Pozycjonowanie w Google Maps
Pozycjonowanie w Google Maps – dlaczego warto?
Każdy wie jak ważne jest bycie widocznym w Google. Wysokie miejsce firmowej strony www w wynikach wyszukiwania to szansa na duży ruch oraz na dotarcie do nowych klientów. Często jednak zdarza się, iż organiczne wyniki wyszukiwarki są mniej widoczne (przesunięte daleko w dół) ze względu na wyświetlane Google Maps.
Google Maps – do czego służą?
Mapy Google umożliwiają przeglądanie map w różnych formatach takich jak standardowe mapy z ulicami jak również zdjęć lotniczych. To niezwykle popularne narzędzie służy nam jako nawigacja, dzięki niemu sprawdzimy natężenie ruchu, wybierzemy inna trasę a także dzięki Google Maps możemy sprawdzić obraz wybranej lokalizacji bądź też okolicy. Mapy Google pomagają nam znaleźć lokalne usługi, firmy lub produkty. Ich funkcjonalność została poszerzona o opcje podpinania wizytówki firmy lub instytucji. Dzięki temu możemy wyszukiwać w Google Maps adresy oraz słowa kluczowe np. agencja reklamowa Leżajsk.
Czy można pozycjonować się w Google Maps?
Oczywiście że TAK! Oto wskazówki co zrobić, aby wyświetlać się na szczycie Google Maps, by internauci szukający lokalnych usług trafili do naszej firmy.
1. Podstawowym warunkiem, aby moc się pozycjonować w Google Maps jest posiadanie wizytówki firmy w Google Moja Firma.
Jak to zrobić? Wystarczy jedynie zalogować się na stronie www.google.com/business
i wprowadzić dane firmy. Warto wiedzieć, iż jest to bezpłatne narzędzie Pamiętaj, aby wprowadzić możliwie jak najwięcej danych o firmie. Należy wypełnić dokładnie wszystkie (w miarę możliwości) dostępne pola zwracając szczególną uwagę na poprawność danych. Należy także dodać słowa kluczowe, które opisują nasz biznes, tak by podane frazy pomogły klientom dotrzeć na stronę.
Prawidłowo wypełniona wizytówka to absolutna podstawa, jeśli chcemy by nasza firma widniała wysoko w wynikach Google. Im więcej Google wie o Twojej firmie, tym lepiej będzie ją pozycjonować w rezultatach Google Maps. Dlatego warto poświęcić temu czas i zrobić to starannie z dbałością o każdy szczegół.
Informacje, których nie możesz pominąć to informacje kontaktowe (pełna nazwa firmy, adres oraz numery telefonów, jeżeli posiadasz telefon stacjonarny – nie zapomnij go podać, to ważny element potwierdzający wiarygodność oraz glokalizacje) oraz strona internetowa, godziny otwarcia i zamknięcia.
2. Zadbaj o opinie o swojej firmie w Google+.
Opinie klientów to ważny czynnik wpływający na pozycje w Google Maps a także element zwiększający zaufanie klientów do twojej firmy. Kiedy opinie będą wartościowe?
Jeżeli została ona wystawiona przez prawdziwego użytkownika, zawiera min 2 zdania treści. Pamiętaj, aby pozyskiwać opnie w różnych odstępach czasu. I najważniejsze odpowiadaj na pozostawione opinie z konta firmowego. Wystarczy podziękowanie i ponowne zaproszenie. Musisz się liczyć również z negatywnymi opiniami – warto wtedy na forum publicznym wyjaśnić powód niezadowolenia. Czasami może to być nieuczciwa konkurencja.
Jeśli pozyskałeś już zadowolonych klientów przekonaj ich, aby pozostawili pozytywny feedback. Dla tych zabieganych i gotowy link może okazać się sukcesem. Po prostu wyślij link, który szybko przekieruje klienta do strony, gdzie będzie mógł taką opinię w Google+ zostawić. Jak to zrobić: przejdź na stronę Google Review Link Generator i wypełnij oba pola, a następnie kliknij „Get Google Review Links” następnie otworzy się okienko z linkiem, który prowadzi od razu do opinii w Google+, który możesz wysłać swoim klientom.
3. Przypisz swojej działalności właściwą kategorię.
Przy tworzeniu konta Google Maps warto zwrócić uwagę na przypisaną kategorie. Oprócz głównej możesz dodać aż 5 dodatkowych. Wykorzystaj je na dodatkowe opisanie działalności.
Np. główna kategoria – restauracja, pozostałe pięć kategorii mogą uwzględniać pasujące słowa kluczowe np. kuchnia polska, bar, gospoda, jadłodajnia, lokal gastronomiczny.
4. Pokaż firmę w Google Maps na swojej stronie www.
Prawidłowe umieszczenie mapy na stronie internetowej jest kolejnym czynnikiem, który mówi Google, że Twoja firma znajduje się w tym miejscu, które zadeklarowałeś w Google Maps.
Jak to zrobić? Znajdź swoją firmę w Google Maps i kliknij „Udostępnij”. Wyświetli się okienko z kodem, który możesz bezpośrednio wkleić na swoją stronę internetową w miejsce, gdzie ma znajdować się mapa dojazdu do Twojej firmy.
5. Zoptymalizuj opis swojej firmy.
Ponieważ opis firmy w Google Maps posiada limitowana liczbę znaków, postaraj się, aby go właściwie wykorzystać. Nie marnuj go na zbędne słowa a skup się na uwzględnieniu w nim słów kluczowych. Przykład: Mało wartościowy opis: „najlepsza polska kuchnia serwowana przez nasze piękne kelnerki”, Skuteczny opis: „najlepsza polska kuchnia w Olsztynie”.
6. Umieść aktualne zdjęcia swojej firmy.
Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów, zostać zauważonym, jest zamieszczenie zdjęć do wpisu Google Moja firma. Przed ich dodaniem upewnij się, iż są to zdjęcia dobrej jakości, aktualne, pokazujące profil działalności firmy oraz stanowiące jej dobrą wizytówkę.
Podsumowanie:
Właściciele małych lub średnich przedsiębiorstw, działający na rynku lokalnym zyskują przewagę, dzięki możliwości indywidualnego podejścia do klienta. wizytówka w Google Maps pozwala na zwiększenie widoczności w Internecie, ale przede wszystkim na zwiększenie zaufania wśród użytkowników w stosunku do Twojej firmy. Dla wielu właścicieli firm usługa Google Moja Firma stanowi podstawę promocji biznesu lokalnie, dlatego jeżeli twojej firmy jeszcze tam nie ma – nie czekaj zrób to to teraz.