Im szybciej tym lepiej – czyli kiedy wdrożyć pozycjonowanie.

W sieci jest dużo porad i artykułów odnośnie samego pozycjonowania, na którego wyniki ma wpływ to kiedy je wdrożymy. Kiedy wdrożyć pozycjonowanie? Im szybciej tym lepiej? Tak! Jeśli już od początku istnienia strony będziemy ją pozycjonować to będzie to o wiele skuteczniejsze niż pozycjonowanie zaniedbanej przez długi czas strony lub sklepu.

Dlaczego tak ważny jest czas?

Każdy z nas zna przysłowie „czas to pieniądz”. I faktycznie w odniesieniu do pozycjonowania jest ono jak najbardziej trafne. Przy dzisiejszej konkurencji jaka jest obecna w każdej branży nie warto się długo zastanawiać kiedy wdrożyć pozycjonowanie, bo zarobią tylko ci, którzy zapewnią sobie dobrą widoczność swoich firm w sieci. I to szybko.

Czy agencje SEO naciągają klientów na koszty?

Klientom, który zamawiają wykonanie strony www lub sklepu zazwyczaj od razu proponuje się usługę pozycjonowania. I robi się to nie dlatego, żeby naciągnąć zleceniodawcę na koszty, ale dlatego że jest to zwyczajnie efektywne posunięcie. Dobra skuteczność witryny zawsze idzie w parze z wcześnie rozpoczętym pozycjonowaniem.

Popularność nie jest darmowa

Wielu właścicieli firm wstrzymuje się przed pozycjonowaniem, sądząc, że sama strona wystarczy. Ale prawda jest taka, że każda jedna firma, która ma jedynie stronę/sklep www bez pozycjonowania traci ruch, ponieważ klienci do niej nie docierają a tym samym nie kupują, więc Ty nie zarabiasz. Dodatkowo zmarnowałeś pieniądze wyłożone na hosting, stworzenie sklepu, postawienie strony no i swój czas… Nadal zastanawiasz się kiedy wdrożyć pozycjonowanie swojego sklepu lub strony www?

Ile za SEO płacą przedsiębiorcy

Jedno TOP10 a firm coraz więcej. Miliony stron i sklepów www. Trudno się w tej sytuacji dziwić, że Ci którzy zechcą zarobić dzięki wysokim pozycjom, wyłożą z portfela znaczne sumy przekraczające tysiące złotych.

Niestety pozycjonowanie rzędu 300-400 zł skończyło się dobry rok temu, ponieważ wszystkie gałęzie biznesu są maksymalnie obłożone. Dlatego inwestowanie tak małych kwot to strata pieniędzy, zwykłe przepalanie budżetu.

Musisz dogonić czołówkę

Walkę o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania można porównać z wyścigiem. Jeśli Twoja konkurencja już wystartowała a Ty nadal jesteś na linii startu, bo dopiero zaczynasz pozycjonować sklep lub kończysz go otwierać, musisz się dobrze przyłożyć, żeby dogonić czołówkę. Potrzebne ci będzie fachowe pozycjonowanie.

Budżet SEO – z czego powinien wynikać

Kwota jaką przeznaczysz na pozycjonowanie powinna wynikać z tempa rozwoju Twojej konkurencji a nie z marży, jaką chce pozyskać konkretna agencja SEO za prowadzoną dla Ciebie usługę.

Zobrazujmy to:

Firmy z branży „X” znajdujące się w TOP10 płacą po 2000zł miesięcznie za pozycjonowanie swoich sklepów. W zestawieniu z firmą jaką TY prowadzisz, to płacenie 400zł miesięcznie jest marnowaniem budżetu, dlatego że nawet nie dogonisz czołówki, a będąc w TOP 20 czy 30 to i tak nic nie zarobisz.

Jeśli chcesz nawiązać współpracę z agencją SEO i już na początku nie zaczniesz inwestować kwot rzędu 1500zł netto, to chcąc za jakieś 2-3 lata dogonić konkurencję będziesz musiał zapłacić ponad 5000 zł za miesiąc, żeby zdobyć jakąkolwiek znaczącą pozycję!

Kiedy wdrożyć pozycjonowanie i ile za nie zapłacić

Koszty prowadzenia kampanii są jakie są. Żeby osiągnąć wyższy wynik niż TOP20 trzeba wydać minimum 1000-1500 zł netto miesięcznie – bo zjawisko takie jak sprzedaż w TOP20 nie istnieje. Jeśli zaniedbasz SEO i będziesz zwlekać to już za 2 lata pozostanie Ci do wyboru albo utrzymywanie się z płatnych reklam, albo wybranie pozycjonowania o szerokim zakresie – a co za tym idzie wysokiej cenie przykładowo kilku tysięcy lub ewentualnie zamkniecie działalności, z powodu braku klientów.

Jak ocenić czy SEO jest tanie czy drogie

Jeśli pozycjonowaniem ma zająć się firma, która zatrudnia 50 specjalistów i nie ma super wypasionego biura w najmodniejszej lokalizacji w stolicy, to podany koszt może być faktycznie rzeczywisty. Ale jeśli z Twojego research’u wyniknie, że prezes firmy to zwolennik drogich aut i długich zagranicznych podróży, który wynajmuje biuro w najdroższej dzielnicy miasta, to przy usłudze za 400zł miesięcznie nie spodziewaj się cudów. Pozycjonowanie Twojego sklepu będzie najprawdopodobniej dotyczyć ustawienia automatu generującego linki (i to byle jakie) lub po prostu udawania, że prowadzone działania to tak naprawdę super SEO kampania. I uważaj na zachwalanie mega zwielokrotnionej sprzedaży i bajki o szybkim zdobywaniu złotych gór.[:en]

Im szybciej tym lepiej – czyli kiedy wdrożyć pozycjonowanie.

W sieci jest dużo porad i artykułów odnośnie samego pozycjonowania, na którego wyniki ma wpływ to kiedy je wdrożymy. Kiedy wdrożyć pozycjonowanie? Im szybciej tym lepiej? Tak! Jeśli już od początku istnienia strony będziemy ją pozycjonować to będzie to o wiele skuteczniejsze niż pozycjonowanie zaniedbanej przez długi czas strony lub sklepu.

Dlaczego tak ważny jest czas?

Każdy z nas zna przysłowie „czas to pieniądz”. I faktycznie w odniesieniu do pozycjonowania jest ono jak najbardziej trafne. Przy dzisiejszej konkurencji jaka jest obecna w każdej branży nie warto się długo zastanawiać kiedy wdrożyć pozycjonowanie, bo zarobią tylko ci, którzy zapewnią sobie dobrą widoczność swoich firm w sieci. I to szybko.

Czy agencje SEO naciągają klientów na koszty?

Klientom, który zamawiają wykonanie strony www lub sklepu zazwyczaj od razu proponuje się usługę pozycjonowania. I robi się to nie dlatego, żeby naciągnąć zleceniodawcę na koszty, ale dlatego że jest to zwyczajnie efektywne posunięcie. Dobra skuteczność witryny zawsze idzie w parze z wcześnie rozpoczętym pozycjonowaniem.

Popularność nie jest darmowa

Wielu właścicieli firm wstrzymuje się przed pozycjonowaniem, sądząc, że sama strona wystarczy. Ale prawda jest taka, że każda jedna firma, która ma jedynie stronę/sklep www bez pozycjonowania traci ruch, ponieważ klienci do niej nie docierają a tym samym nie kupują, więc Ty nie zarabiasz. Dodatkowo zmarnowałeś pieniądze wyłożone na hosting, stworzenie sklepu, postawienie strony no i swój czas… Nadal zastanawiasz się kiedy wdrożyć pozycjonowanie swojego sklepu lub strony www?

Ile za SEO płacą przedsiębiorcy

Jedno TOP10 a firm coraz więcej. Miliony stron i sklepów www. Trudno się w tej sytuacji dziwić, że Ci którzy zechcą zarobić dzięki wysokim pozycjom, wyłożą z portfela znaczne sumy przekraczające tysiące złotych.

Niestety pozycjonowanie rzędu 300-400 zł skończyło się dobry rok temu, ponieważ wszystkie gałęzie biznesu są maksymalnie obłożone. Dlatego inwestowanie tak małych kwot to strata pieniędzy, zwykłe przepalanie budżetu.

Musisz dogonić czołówkę

Walkę o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania można porównać z wyścigiem. Jeśli Twoja konkurencja już wystartowała a Ty nadal jesteś na linii startu, bo dopiero zaczynasz pozycjonować sklep lub kończysz go otwierać, musisz się dobrze przyłożyć, żeby dogonić czołówkę. Potrzebne ci będzie fachowe pozycjonowanie.

Budżet SEO – z czego powinien wynikać

Kwota jaką przeznaczysz na pozycjonowanie powinna wynikać z tempa rozwoju Twojej konkurencji a nie z marży, jaką chce pozyskać konkretna agencja SEO za prowadzoną dla Ciebie usługę.

Zobrazujmy to:

Firmy z branży „X” znajdujące się w TOP10 płacą po 2000zł miesięcznie za pozycjonowanie swoich sklepów. W zestawieniu z firmą jaką TY prowadzisz, to płacenie 400zł miesięcznie jest marnowaniem budżetu, dlatego że nawet nie dogonisz czołówki, a będąc w TOP 20 czy 30 to i tak nic nie zarobisz.

Jeśli chcesz nawiązać współpracę z agencją SEO i już na początku nie zaczniesz inwestować kwot rzędu 1500zł netto, to chcąc za jakieś 2-3 lata dogonić konkurencję będziesz musiał zapłacić ponad 5000 zł za miesiąc, żeby zdobyć jakąkolwiek znaczącą pozycję!

Kiedy wdrożyć pozycjonowanie i ile za nie zapłacić

Koszty prowadzenia kampanii są jakie są. Żeby osiągnąć wyższy wynik niż TOP20 trzeba wydać minimum 1000-1500 zł netto miesięcznie – bo zjawisko takie jak sprzedaż w TOP20 nie istnieje. Jeśli zaniedbasz SEO i będziesz zwlekać to już za 2 lata pozostanie Ci do wyboru albo utrzymywanie się z płatnych reklam, albo wybranie pozycjonowania o szerokim zakresie – a co za tym idzie wysokiej cenie przykładowo kilku tysięcy lub ewentualnie zamkniecie działalności, z powodu braku klientów.

Jak ocenić czy SEO jest tanie czy drogie

Jeśli pozycjonowaniem ma zająć się firma, która zatrudnia 50 specjalistów i nie ma super wypasionego biura w najmodniejszej lokalizacji w stolicy, to podany koszt może być faktycznie rzeczywisty. Ale jeśli z Twojego research’u wyniknie, że prezes firmy to zwolennik drogich aut i długich zagranicznych podróży, który wynajmuje biuro w najdroższej dzielnicy miasta, to przy usłudze za 400zł miesięcznie nie spodziewaj się cudów. Pozycjonowanie Twojego sklepu będzie najprawdopodobniej dotyczyć ustawienia automatu generującego linki (i to byle jakie) lub po prostu udawania, że prowadzone działania to tak naprawdę super SEO kampania. I uważaj na zachwalanie mega zwielokrotnionej sprzedaży i bajki o szybkim zdobywaniu złotych gór.