Twoja firma w UK- jak założyć i promować biznes w UK.

Pozycjonowanie Stron UK

Pierwsze kroki w stronę rozpoczęcia działalności na terenie UK.

Planujesz prowadzić działalność gospodarczą na terenie UK? Czy jesteś w tym odosobniony?Czy twoja firma w UK ma szansę?  Czy boisz się, że będzie Ci ciężko, że nie dasz rady a może obawiasz się nadmiernej administracji ze strony brytyjskich urzędów.
Nic bardziej mylnego. Otóż uwierz, iż już teraz na rynku  brytyjskim działa ok 30 tys. firm założonych przez Polaków. Do tej liczby trzeba jeszcze dodać ok 80 tys. – to liczba Polaków działających na rynku w formie samozatrudnienia (również zatrudniających pracowników i prężnie działających a na rynku.)

Dlaczego UK? Czym przyciąga polskich przedsiębiorców rynek Wielkiej Brytanii?

Na odpowiedź składa się kilka ważnych elementów, mianowicie:

  • Mniejsze podatki (Od 6 kwietnia 2017 kwota wolna od podatku w Wielkiej Brytanii i w roku obrachunkowym 2017/2018 wynosi 500 funtów)
  • Brytyjski system podatkowy uchodzi za jeden z najbardziej stabilnych i przyjaznych na świecie
  • Jasno określone zasady prowadzenia biznesu
  • Większa stabilność przepisów prawnych
  • Możliwość wypromowania swojej marki na najprężniejszym rynku E-commerce w Europie I na świecie.

Zanim przejdziemy do najbardziej interesującej z punktu przedsiębiorcy kwestii promocji i reklamy swojego biznesu na rynku brytyjskim przedstawiamy w skrócie kroki jakie powinien podjąć każdy kto zakłada firmę w UK:

  1. Wybieramy nazwę dla naszej firmy (najlepiej kojarzącej się z typem działalności i niestwarzającej Brytyjczykom problemów z wymową)
  2. Wszystkie procedury związane z rejestracją firmy można wykonać online. Do zarejestrowania jednoosobowej firmy wystarczy telefon do urzędu z informacją, że zaczęliśmy działać na własny rachunek
  3. Działamy
Tyko ok. 24 godziny wszystkie formalności dopełnione drogą elektronicznąNic dziwnego, iż globalnie przedsiębiorcy uważają Wielką Brytanię za przychylną prowadzeniu działalności gospodarczej.

Jak promować swój biznes na terenie UK?

Kiedy nasz biznes już funkcjonuje czym powinniśmy się zainteresować, na co powinniśmy zwrócić uwagę, aby to co robimy przyciągało klientów i generowało zyski? Słusznym i jak najbardziej aktualnym stwierdzeniem jest Reklama Dźwignią Handlu. Tylko jaką formę wybrać? Odpowiedź na to pytanie jest jedna: skuteczną.

Dlaczego warto być obecnym w sieci?

Jak już wcześniej pisaliśmy sektor e-handlu w UK jest najprężniejszy i największy. Ponad 76% dorosłych Brytyjczyków aktywnie korzysta z Internetu. 74% decyduje się na zakupy online. Wykorzystanie potencjału jaki daje ci obecność w Internecie będzie tu podstawą proponowanej przez nas reklamy. Na starcie aby zaistnieć w wirtualnym świecie potrzebna jest strona www. Twoja firma w UK powinna posiadać profesjonalną stronę WWW. Jeżeli planujesz sprzedaż online warto zainwestować w zintegrowany z witryną sklep internetowy.

Warto powierzyć to zadanie specjalistom. Strona internetowa oraz sklep to wizytówka Twojego biznesu. Powinna ona być przejrzysta, przyjazna dla użytkownika i łatwa w obsłudze. Jednak jak co okazuje się najważniejsze –  musi być responsywna. Jak donosił Daily Mail (art. Z dnia 16.08.2017)

Twoja firma w UK -zakupy online

95% Brytyjczyków robi zakupy via Internet,

1 na 4 osoby przynajmniej raz w tygodniu robi zakupy online,

1 na 5 osób używa do tego tabletu a 1 na 10 smartfonu,

£91 bilionów zostało wydane na zakupy online w roku 2015.

Kiedy już możesz pochwalić się profesjonalną stroną WWW oraz sprawnie działającym sklepem internetowym możesz rozpocząć promowanie swojego biznesu online. Jest na to wiele różnych sposobów.

Najpopularniejsze  brytyjskie serwisy ogłoszeniowe

Warto zaakcentować swoją obecność na rynku poprzez umieszczenie ogłoszeń w internetowych katalogach firm takich jak Gumtree, UK Classifieds, Freeads, Vivastreet, London.craigslist, Ad-mart, Ukfreeads itp.

Wszystkie wymienione portale ( katalogi) znajdują się w Top 10 darmowych serwisów ogłoszeniowych. Oferują bezpłatne umieszczenie ogłoszenia dla firm działających na terenie UK. Rejestracja i proces zamieszczenia ogłoszenia o świadczonych usługach jest szybki i nieskomplikowany. W przeciągu sekund staniesz się widoczny dla ogromnej ilości potencjalnych klientów. Dla przykładu:

Gumtree UK: 4mln / m-c odwiedzających witrynę, 33% zasięgu populacji UK, 6mln odwiedzających stronę odpowiada na reklamy.

Portale internetowe Polonii brytyjskiej.

Nie można zapomnieć o portalach internetowych dedykowanych Polonii brytyjskiej. Wielu Polaków przebywających na terenie UK nie czuje się na tyle pewnie, aby swobodnie funkcjonować w środowisku brytyjskim. Z różnych względów preferują korzystać z usług polskich firm, portali informacyjnych i zaopatrywać się w polskie produkty. Pamiętajmy o tym, iż każdy z 913 tys. Polaków żyjących w Wielkiej Brytanii może być twoim klientem. Twoja Firma w UK musi być widoczna.

 Poniżej najczęściej odwiedzane polskie portale na Wyspach:

  • londynek.net – 1.6M odwiedzin w ciągu ostatniego miesiąca*
  • emito.net – 810K odwiedzin w ciągu ostatniego miesiąca*
  • polemi.co.uk– 700K odwiedzin w ciągu ostatniego miesiąca*
  • mojawyspa.co.uk – 510K odwiedzin w ciągu ostatniego miesiąca*

* dane pochodzą z moneygrabbing.co.uk z dnia 26.08.2016

Oprócz powyższych na uwagę zasługują również:

  • naszlondyn.co.uk
  • goniec.com
  • twojeuk.pl
  • anglia.today
  • ogloszenia.anonse.co.uk

Wiodące wśród brytyjskich internautów platformy sprzedażowe.

Twoja firma w UK- platformy sprzedażoweW aspekcie bezpośredniej sprzedaży swoich produktów w Internecie wśród brytyjskich konsumentów prym wiedzie platforma sprzedażowa Amazon.co.uk, działająca na rynku brytyjskim od 23 lat, wielokrotny zwycięzca rankingów. W roku 2015 Amazon.co.uk wygenerował dochód na poziomie £4,9m. Najpopularniejsze produkty sprzedawane to: książki, elektronika, gry PC oraz video, zabawki, oprogramowanie, płyty CD oraz winylowe.

 

Twoja firma w UK - platformy sprzedazoweEbay.co.uk to druga platforma sprzedażowa ciesząca się ogromną popularnością wśród brytyjskich konsumentów. Wg raportu opublikowanego w dniu 20.09.2016 przez Ebay roczny dochód w roku 2015 wyniósł £1.8 bln.

Pozostałe statystyki są imponujące oraz zasługują na głębszą analizę. Mianowicie:

  • 80% nowych produktów zostało sprzedanych,
  • 93% małych przedsiębiorstw sprzedało swoje produkty poza teren UK oraz
  • 57% sprzedaży została zrealizowana przez urządzenia mobilne!
Który portal wybrać? Czy musisz wybierać? Raczej nie.  Nic nie stoi na przeszkodzie, aby prowadzić działalność na obydwu.

Reklama w Social Media.

Pisząc o promowaniu własnego biznesu watro wspomnieć o reklamie w mediach społecznościowych.

Facebook to portal dający niezmierzone możliwości. Sam fakt, iż twoja reklama będzie widoczna dla tysięcy internautów  jest poważnym argumentem. Kampanie reklamowe na Facebooku dają możliwości targetowania twoich odbiorców jak również dzięki różnorodnym formom reklamy ( banery, konkursy itp.) gwarantują wysoką skuteczność.

You Tube – każdego dnia pojawia się na nim ok  85 tys. nowych filmów, zamieszczanych przez prywatne osoby oraz przez firmy i instytucje. Dzięki bardzo dużemu zasięgowi YouTube jest coraz popularniejszym kanałem reklamowym. Można w nim emitować bannery reklamowe również  reklamę AdWords dla wideo.

Zainteresowało Cię to o czym pisaliśmy. Chciałbyś uzyskać więcej informacji? Uznałeś, że potrzebujesz profesjonalnej pomocy w obszarze e-reklamy?

Skontaktuj się z nami!