Pozycjonowanie filmów na YouTube

pozycjonowanie filmów na youtubeYouTube – serwis internetowy założony w lutym 2005 roku, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, odtwarzanie strumieniowe, ocenianie i komentowanie filmów – z Wikipedia.
Wg najnowszych statystyk każdego miesiąca strona jest odwiedzana przez 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników. Sami użytkownicy oglądają miliard godzin filmów dziennie, tylko na urządzeniach mobilnych internauci spędzają średnio godzinę dziennie.
Obecnie (stan z 23.11.2017) najpopularniejszy film na YouTube liczy rekordowe 4,377 mld wyświetleń!!

Marketing a YouTube

Od kilku lat możemy zaobserwować jak firmy coraz częściej wzmacniają swój wizerunek wykorzystując do tych celów filmy. Filmy pracują nad zwiększaniem konwersji i zaczynają odgrywać dominującą role w strategii promocji. Kanały na YouTube stają się prawdziwą konkurencją dla programów telewizyjnych, a ich jakość, dostępność oraz tematyka, której dotyczą stale wzrasta.

Z uwagi na rosnące zainteresowanie filmami w Internecie coraz bardziej popularne a zarazem nieodzowne staje się pozycjonowanie filmów, celem wyświetlenia się na jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

YouTube jest drugą na świecie wyszukiwarką pod względem popularności. Systematyczny wzrost liczby zapytań przewyższa Google. Kanał na YouTube staje się bardzo ważnym narzędziem w rękach marketingowców.

Firmy coraz częściej promują swoje usługi i produkty właśnie na kanałach YouTube. Na popularności zyskują poradniki, instrukcje, szkolenia czy zaproszenia na różnego rodzaju eventy. Wiele firm wykorzystało YouTube jako miejsce do autoprezentacji, ukazania firmy od wewnątrz, zaproszenia widza do interakcji. Jest to idealna droga do zdobycia zaufania, wzmocnienia świadomości marki.

Pozycjonowanie filmów na YouTube – na czym to polega?

Pozycjonowanie video opiera się na tych samych zasadach co tradycyjne pozycjonowanie stron internetowych, różniąc się tylko nieco innymi technikami. Pozycjonowanie filmu na You Tube polega na uzyskaniu możliwie najwyższych pozycji danego video w wynikach wyszukiwania platformy.

Aby film, który stworzyliśmy można było pozycjonować powinien on najpierw zostać odpowiednio zoptymalizowany. Są elementy mające zasadniczy wpływ na pozycję filmu w wynikach wyszukiwania, dlatego należy odpowiednio zoptymalizować video pod ich katem.

Mianowicie:

Zawartość filmu – materiał, który zamierzamy zaprezentować w filmie powinien być atrakcyjny, aby zaciekawił odbiorcę. Watro pomyśleć o umieszczeniu w nim grafiki, która wzbogaci i urozmaici przekaz filmowy.

Tytuł – tytuł filmu powinien zachęcić odbiorcę do obejrzenia go oraz właściwie określać zawartość naszego materiały. Prawidłowo skonstruowany tytuł ułatwi użytkownikowi wyszukanie filmu. Warto w tytule umieścić również słowo kluczowe, najlepiej w pierwszej jego części.

Opis filmu – powinien bardzo dobrze opisywać treść filmu oraz zawierał umiejętnie wplecione frazy kluczowe. Tekst powinien być unikatowy, zachęcający do odtworzenia filmu. Nie zapomnijmy dodać linki do strony/podstrony naszego serwisu oraz innych dodatkowych źródeł z informacjami o firmie

Jakość filmu – wysoka jakość nagrania świadczy o naszym profesjonalizmie i szacunku dla odbiorcy. Badania dowodzą, że użytkownicy zwracają ogromną uwagę na jakość materiału. Nie traćmy widzów i nie narażajmy się na negatywne komentarze tylko przez niedostateczną jakość filmu. Materiały HD są częściej wybierane przez użytkowników i również są wyróżniane przez serwis YouTube.

Czas trwania – w przypadku długiego nagrania zadbajmy o jego interaktywność. Kierowanie pytań do widzów, którzy mają możliwość komentowania lub tez ogłaszanie konkursów sprzyja dużej liczbie oglądalności i pozycji nagrania, bez względu na czas trwania filmu. A jeżeli użytkownicy oglądają film w całości, dają oni do zrozumienia algorytmowi, że film jest interesujący i warty promowania.

Subskrypcje – duża liczba subskrybentów jest dowodem na to iż filmy danego kanału są częściej udostępniane oraz jest to informacja o atrakcyjności przekazu dla użytkowników. To powoduje, iż system proponuje dany materiał.

Wyświetlenia – im bardziej popularny jest film, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Udostępnienia – ten wskaźnik pokazuje nam, ilu użytkowników zdecydowało się udostępnić dany materiał w mediach społecznościowych. Podobnie, jak w przypadku poprzednich elementów filmu, im więcej udostępnień, tym więcej osób dostrzeże dany materiał.

Komentarze – to prywatne opinie internautów na temat naszego materiału. Bardzo ważną role odgrywają pozytywne komentarze, które mogą zachęcić innych użytkowników do wyświetlenia filmu.

Oceny – parametr ten ukazuje czy prezentowany film jest atrakcyjny, wartościowy oraz dobry technicznie. Pozytywne oceny wskazują na wysoką jakość materiału i wpływają na jego pozycję.

Kiedy nasz film jest już zoptymalizowany możemy przejść do następnych,kluczowych przy pozycjonowaniu filmów na YouTube, kroków:

Wybór fraz i słów kluczowych.

Właściwie dobrane i odzwierciedlające zawartość materiału frazy, słowa kluczowe pozwolą poprawnie za indeksować film oraz ułatwią jego odnalezienie użytkownikowi. Przy wyborze fraz warto posiłkować się Planerem Słów Kluczowych oraz skorzystać z podpowiedzi wyszukiwarki YouTube. W tym drugim przypadku po wpisaniu tytułu wyszukiwarka podpowie najbardziej popularne alternatywne hasła

Tagi i kategorie

Pamiętaj o tagach dla swojego filmu oraz przypisaniu im właściwej kategorii. Tagi to swoiste słowa kluczowe, natomiast dzięki kategorii film zostanie łatwo odnaleziony wśród innych filmów o tym samym typie.

Niestandardowa miniatura

Miniatury oferowane przez YouTube nie do końca ukazują temat i charakter prezentowanego materiału. Watro więc stworzyć własną, niestandardową miniaturę. To gwarancja na to iż film będzie się pozytywnie wyróżniał wśród pozostałych.

Analiza działań konkurencji

Sprawdź filmy konkurencyjne. Zrób analizę ich opisów, tytułów a nawet komentarzy. Przeanalizuj i porównaj ich zawartość (tylko jej nie kopiuj!), to wartościowa wiedza, którą możesz wykorzystać do optymalizacji swoich materiałów.

Linki

Jest to bardzo ważny element rankingu YouTube. Im więcej wartościowych, różnorodnych linków oraz linków z dobrych źródeł tym lepsze szanse na uzyskanie wysokiej pozycji

Kontakt z widzami

Utrzymywanie kontaktu ze swoimi widzami jest nieodzowne przy prowadzeniu kanału na YT. Dzięki temu zwracasz uwagę innych użytkowników, budujesz zaufanie a także pozytywnie wpływasz na Twoją ocenę sprawiasz, iż twój kanał jest unikalny, atrakcyjny dla użytkownika.

Segregowanie filmów na kanale YouTube,

Warto zadbać o porządek na swoim kanale, poprzez tworzenie playlisty. Dzięki temu użytkownik z łatwością odnajdzie to czego szuka. Dla każdej playlisty sporządź krótki opis zawierający słowa kluczowe.

Na koniec

Aby nie zmarnować wykonanej pracy pamiętaj o ciągłości umieszczania nowych filmów i o byciu aktywnym na swoim kanale. Nie zapomnij również o promocji. Możesz reklamować swoje materiały na portalach społecznościowych takich jak LinkedIn, Google+ i Facebook.
Pomyśl o umieszczenie filmu na stronie twojej witryny. Możliwości są naprawdę ogromne. Wykorzystaj je!!