Czy warto pozycjonować stronę internetową?

Strona główna » Blog » Czy warto pozycjonować stronę internetową?

Czy warto pozycjonować stronę internetową?

Już wiele razy na naszym blogu wyjaśnialiśmy, że sama strona choćby najlepsza to nie wszystko. To początek. Zastanawiasz się czy warto pozycjonować stronę internetową? Może 5-10 lat temu, kiedy na polskim rynku nie było aż takiej konkurencji startowanie z samą stroną miało jakikolwiek sens – jednak na pewno nie teraz. Dlatego już w momencie zakładania firmy dobrze porozglądaj się za agencją marketingu internetowego i zapytaj o pozycjonowanie.

Ile kiedyś znaczyło 7 miejsce w SERPach

Dlaczego firmom tak bardzo zależy, żeby na określone frazy kluczowe zająć 1 pozycję na 1 stronie wyników wyszukiwania? Kiedyś zajęcie 7-8 pozycji w SERPach przekładało się na osiągnięcie chociażby 10% wszystkich kliknięć. Teraz jest to zaledwie ułamek. Nie dziwi więc to, że przedsiębiorcy niemal zabijają się o 1. miejsce. Większe firmy zatrudniają na etat własnych marketingowców czy osoby, które mają zajmować się tylko widocznością firmowej strony czy sklepu w Internecie.

czy warto pozycjonować stronę internetową - kliknięcia

Jak widać pierwszy wynik organiczny to aż 50% wszystkich kliknięć. Teraz pomyśl, że sprzedajesz produkt i 10 zainteresowanych internautów znajduje Twoją firmę na 1 stronie w Google. Jeśli jesteś na 1 pozycji sprzedasz swój towar 5 osobom, na trzeciej już tylko jednej, przy czwartej pozycji możesz w ogóle nie sprzedać nic. Nadal zastanawiasz się, czy warto pozycjonować stronę internetową?

Powierzchni reklamowych nie przybywa

Sklepy internetowe i strony rosną jak grzyby po deszczu a miejsca na reklamę nie przybywa. Tak czy siak teraz czy później, w wynikach wyszukiwania zawsze będzie TOP10. I nawet jeśli Google wpadłoby kiedykolwiek na pomysł, żeby stworzyć „na stałe” TOP20 na pierwszej stronie to i tak nic to nie zmieni. Klienci mają coraz mniej czasu na przeszukiwanie wyników więc będą w 90% przypadków koncentrować się nawet nie na całej dziesiątce, ale tylko na kilku pierwszych wynikach. A mobilni? Tu sprawa wygląda jeszcze gorzej, bo na telefonie, Google pokazuje około 5ciu reklam Adwords, może dwa wyniki organiczne plus mapy. Więc 90% kliknięć będzie koncentrować się na pierwszym wyniku organicznym. Dlatego albo TOP 3 albo nic.

Pozycjonowanie jest wszechstronne

Podstaw SEO nie ma tu co przytaczać i tłumaczyć, jak działają niektóre mechanizmy. Ale zwrócę uwagę na jeden fajny aspekt, jakim jest wszechstronność. Jeśli w SERPach mamy 10 wyników wyszukiwania, to możemy tak naprawdę zająć więcej niż jedno oczko. Jak? Zwyczajnie – dodajmy do siebie 1 wynik organiczny, mapy Google, Answer Box (czyli „sztuczną inteligencję Google”), do tego wynik wyszukiwania w grafikach i wizytówkę Google Moja firma. Każda dodatkowa możliwość wyświetlania właśnie Twojej oferty zwiększa szansa na interakcje z klientem i tym samym na zarobienie pieniędzy.

Ile kosztuje dobre SEO

Cena pozycjonowania tak naprawdę wynika z otoczenia konkurencji – nie da się powiedzieć jaka jest odpowiednia, aczkolwiek ceny na rynku są podobne za te same usługi.

Przykładowo za przygotowanie określonego tekstu z odnośnikiem do Twojej strony możesz zapłacić 60zł a za jego publikację 190 i już jest 250zł – za uwaga – jeden jedyny link. A jeden link choćby bardzo dobrej jakości nie umieści Cię na stałe w TOP3. Jest to zdecydowanie za mało. Cena rzędu 400zł netto miesięcznie za pozycjonowanie okazuje się przy dzisiejszych potrzebach tak naprawdę nijaka. A jeden link to kropla w morzu potrzeb.

Google AdWords vs. Pozycjonowanie

Pozycjonowanie ma tą przewagę nad płatną reklamą w AdWords, że Twoja oferta kierowana jest tak naprawdę do wszystkich użytkowników, różnych grup odbiorców. Ktoś powie – e tam, taka reklama wcale nie jest celna. Tu w przeciwieństwie do AdWords owszem nie ustalimy profilu naszego wymarzonego odbiorcy, ale właśnie dzięki temu możemy trafić do takich grup, które będą zainteresowane tym, co oferujemy, a o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia lub nie sądziliśmy że będą one zainteresowane, więc zamiast zachodzić w głowę i kalkulować czy warto pozycjonować stronę internetową pomyśl, że Ci klienci mogą być Twoimi potencjalnymi klientami.

Poza tym jest jeszcze taka swoista niechęć użytkowników do omijania płatnych reklam. Internauci omijają je z różnych powodów, co Google chce nieco łagodzić poprzez zmiany wyglądu reklam jakie są wprowadzane co kilka lat. Nie mniej jednak jeśli Twoja firma przez długi czas wyświetla się w czołówce to wywołuje to również efekt psychologiczny. Marki znajdujące się w TOP10 są uznawane za liderów z branży i równocześnie ekspertów – a u znającego się eksperta klienci chętniej kupują, bo budzi on większe zaufanie i na pewno zna się na rzeczy. W końcu kto, jeśli nie ekspert?

Czy warto pozycjonować – tanie pozyskanie klienta

Przyjmijmy, że prowadzisz kampanię AdWords i na uzyskanie 500 kliknięć musisz wydać 1200 zł (jedno kliknięcie kosztuje Cię w tym wypadku 2,40zł). W tym samym czasie z pozycjonowania możesz uzyskać np. 1600 wejść na Twoją stronę, co jeśli przeliczymy po stawce za kliknięcie proponowane przez AdWords da nam wynik 3840zł… Zauważ, o ile taniej tak naprawdę zapłacisz za pozycjonowanie sklepu zamiast prowadzenia kampanii AdWords.

Teraz do tego wszystkiego dołóż to, że płatna reklama często osiąga średni CPC na poziomie 20zł. I spróbuj pomyśleć co będzie za kilka, lub chociażby za 2-3 lata. Będziesz chciał płacić 35 zł za jedno kliknięcie? Zdecydowanie będzie to nierentowne.

Podsumowując

Jak więc widzisz pozycjonowanie jest drogą do sukcesu bez której nie wybijesz się w obecnych czasach. Jeśli nie chcesz stracić zainwestowanych w firmę pieniędzy zadbaj o to, żeby zajęli się nią specjaliści, skontaktuj się z nami.

[:en]

Czy warto pozycjonować stronę internetową?

Już wiele razy na naszym blogu wyjaśnialiśmy, że sama strona choćby najlepsza to nie wszystko. To początek. Zastanawiasz się czy warto pozycjonować stronę internetową? Może 5-10 lat temu, kiedy na polskim rynku nie było aż takiej konkurencji startowanie z samą stroną miało jakikolwiek sens – jednak na pewno nie teraz. Dlatego już w momencie zakładania firmy dobrze porozglądaj się za agencją marketingu internetowego i zapytaj o pozycjonowanie.

Ile kiedyś znaczyło 7 miejsce w SERPach

Dlaczego firmom tak bardzo zależy, żeby na określone frazy kluczowe zająć 1 pozycję na 1 stronie wyników wyszukiwania? Kiedyś zajęcie 7-8 pozycji w SERPach przekładało się na osiągnięcie chociażby 10% wszystkich kliknięć. Teraz jest to zaledwie ułamek. Nie dziwi więc to, że przedsiębiorcy niemal zabijają się o 1. miejsce. Większe firmy zatrudniają na etat własnych marketingowców czy osoby, które mają zajmować się tylko widocznością firmowej strony czy sklepu w Internecie.

czy warto pozycjonować stronę internetową - kliknięcia

Jak widać pierwszy wynik organiczny to aż 50% wszystkich kliknięć. Teraz pomyśl, że sprzedajesz produkt i 10 zainteresowanych internautów znajduje Twoją firmę na 1 stronie w Google. Jeśli jesteś na 1 pozycji sprzedasz swój towar 5 osobom, na trzeciej już tylko jednej, przy czwartej pozycji możesz w ogóle nie sprzedać nic. Nadal zastanawiasz się, czy warto pozycjonować stronę internetową?

Powierzchni reklamowych nie przybywa

Sklepy internetowe i strony rosną jak grzyby po deszczu a miejsca na reklamę nie przybywa. Tak czy siak teraz czy później, w wynikach wyszukiwania zawsze będzie TOP10. I nawet jeśli Google wpadłoby kiedykolwiek na pomysł, żeby stworzyć „na stałe” TOP20 na pierwszej stronie to i tak nic to nie zmieni. Klienci mają coraz mniej czasu na przeszukiwanie wyników więc będą w 90% przypadków koncentrować się nawet nie na całej dziesiątce, ale tylko na kilku pierwszych wynikach. A mobilni? Tu sprawa wygląda jeszcze gorzej, bo na telefonie, Google pokazuje około 5ciu reklam Adwords, może dwa wyniki organiczne plus mapy. Więc 90% kliknięć będzie koncentrować się na pierwszym wyniku organicznym. Dlatego albo TOP 3 albo nic.

Pozycjonowanie jest wszechstronne

Podstaw SEO nie ma tu co przytaczać i tłumaczyć, jak działają niektóre mechanizmy. Ale zwrócę uwagę na jeden fajny aspekt, jakim jest wszechstronność. Jeśli w SERPach mamy 10 wyników wyszukiwania, to możemy tak naprawdę zająć więcej niż jedno oczko. Jak? Zwyczajnie – dodajmy do siebie 1 wynik organiczny, mapy Google, Answer Box (czyli „sztuczną inteligencję Google”), do tego wynik wyszukiwania w grafikach i wizytówkę Google Moja firma. Każda dodatkowa możliwość wyświetlania właśnie Twojej oferty zwiększa szansa na interakcje z klientem i tym samym na zarobienie pieniędzy.

Ile kosztuje dobre SEO

Cena pozycjonowania tak naprawdę wynika z otoczenia konkurencji – nie da się powiedzieć jaka jest odpowiednia, aczkolwiek ceny na rynku są podobne za te same usługi.

Przykładowo za przygotowanie określonego tekstu z odnośnikiem do Twojej strony możesz zapłacić 60zł a za jego publikację 190 i już jest 250zł – za uwaga – jeden jedyny link. A jeden link choćby bardzo dobrej jakości nie umieści Cię na stałe w TOP3. Jest to zdecydowanie za mało. Cena rzędu 400zł netto miesięcznie za pozycjonowanie okazuje się przy dzisiejszych potrzebach tak naprawdę nijaka. A jeden link to kropla w morzu potrzeb.

Google AdWords vs. Pozycjonowanie

Pozycjonowanie ma tą przewagę nad płatną reklamą w AdWords, że Twoja oferta kierowana jest tak naprawdę do wszystkich użytkowników, różnych grup odbiorców. Ktoś powie – e tam, taka reklama wcale nie jest celna. Tu w przeciwieństwie do AdWords owszem nie ustalimy profilu naszego wymarzonego odbiorcy, ale właśnie dzięki temu możemy trafić do takich grup, które będą zainteresowane tym, co oferujemy, a o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia lub nie sądziliśmy że będą one zainteresowane, więc zamiast zachodzić w głowę i kalkulować czy warto pozycjonować stronę internetową pomyśl, że Ci klienci mogą być Twoimi potencjalnymi klientami.

Poza tym jest jeszcze taka swoista niechęć użytkowników do omijania płatnych reklam. Internauci omijają je z różnych powodów, co Google chce nieco łagodzić poprzez zmiany wyglądu reklam jakie są wprowadzane co kilka lat. Nie mniej jednak jeśli Twoja firma przez długi czas wyświetla się w czołówce to wywołuje to również efekt psychologiczny. Marki znajdujące się w TOP10 są uznawane za liderów z branży i równocześnie ekspertów – a u znającego się eksperta klienci chętniej kupują, bo budzi on większe zaufanie i na pewno zna się na rzeczy. W końcu kto, jeśli nie ekspert?

Czy warto pozycjonować – tanie pozyskanie klienta

Przyjmijmy, że prowadzisz kampanię AdWords i na uzyskanie 500 kliknięć musisz wydać 1200 zł (jedno kliknięcie kosztuje Cię w tym wypadku 2,40zł). W tym samym czasie z pozycjonowania możesz uzyskać np. 1600 wejść na Twoją stronę, co jeśli przeliczymy po stawce za kliknięcie proponowane przez AdWords da nam wynik 3840zł… Zauważ, o ile taniej tak naprawdę zapłacisz za pozycjonowanie sklepu zamiast prowadzenia kampanii AdWords.

Teraz do tego wszystkiego dołóż to, że płatna reklama często osiąga średni CPC na poziomie 20zł. I spróbuj pomyśleć co będzie za kilka, lub chociażby za 2-3 lata. Będziesz chciał płacić 35 zł za jedno kliknięcie? Zdecydowanie będzie to nierentowne.

Podsumowując

Jak więc widzisz pozycjonowanie jest drogą do sukcesu bez której nie wybijesz się w obecnych czasach. Jeśli nie chcesz stracić zainwestowanych w firmę pieniędzy zadbaj o to, żeby zajęli się nią specjaliści, skontaktuj się z nami.

2018-05-02T15:56:08+00:00 Luty 18, 2017|Pozycjonowanie SEO|0 Komentarzy

Zostaw komentarz