Promowanie strony w wyszukiwarce Google – sposoby, możliwości, rozwiązania

Internetowa wyszukiwarka Google daje możliwości do promocji swojej firmy poprzez stronę internetową. Wykorzystując marketing internetowy możemy zdecydowanie podnieść liczbę odwiedzin w naszej witrynie, co z kolei przekłada się na konkretne zyski. Stało się to dziś już nie tyle najskuteczniejszym sposobem promocji, ale zwykłą koniecznością dla każdej firmy, która chce osiągnąć coś w swojej branży. Jakie są więc możliwości i sposoby marketingowe w wyszukiwarce Google?

Kto powinien się promować w ten sposób?

Właściwie przed chwilą odpowiedzieliśmy na tak zadane pytanie. W rezultacie chodzi o każdą firmę, która prowadzi działalność internetową. Nie mówimy tu tylko o sprzedaży, ale także o zwykłej, informacyjnej stronie internetowej, która zawiera niezbędne do skorzystania
z naszych usług informacje. Istnieją różne możliwości promocji naszego biznesu i z pewnością lokalny szewc chcący trafić do mieszkańców okolicznych bloków potrzebuje mniej wysiłku włożyć w promocję w sieci. Duże firmy uznają to za podstawę swojej działalności. Potrzebna jest ona także restauratorom, zwłaszcza tym, którzy dopiero co zaczęli swoją przygodę
z przemysłem gastronomicznym.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pierwsza i jedna z najpopularniejszych metod wykorzystywana w ramach marketingu internetowego. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce, inaczej zwane SEO, jest wykorzystaniem fraz, specjalnych słów kluczy, które nakierowują szukającego na konkretną rzecz. Odpowiednio wykonane pozycjonowanie sprawi, że dana strona pojawia się jako pierwsza w wynikach wyszukiwarki. Nie oznacza to, że jest lepsza od pozostałych, ale jak pokazują statystyki jest zdecydowanie najczęściej odwiedzaną. Wagę odpowiedniego pozycjonowania pokazuje fakt, że pierwsze trzy linki wypełniają około 80 % wszystkich kliknięć. Będąc w pierwszej trójce masz ogromną szansę bycia zauważonym, będąc poza nią, raczej na pewno musisz poszukać dodatkowej formy promocji. Siła oddziaływania Internetu staje się coraz większa, dlatego właśnie SEO zyskało tak dużą popularność w marketingowym świecie.

Usługa AdWords

Google AdWords jest reklamą, wykupowaną w ramach działania wyszukiwarki Google. W wyniku takiego działania nasza strona staje się linkiem sponsorowanym i wyświetla się na samej górze strony, jeszcze przed linkami pozycjonowanymi. W ten prosty sposób trafiamy do odbiorców bezpośrednio, bez długotrwałego procesu pozycjonowania. Wykupując to miejsce sprawiamy, że nasz serwis zaistnieje w świadomości odbiorcy. Pytanie tylko w jaki sposób, gdyż niejednokrotnie omijamy linki sponsorowane, z uwagi na ich status reklamy. Nie zważamy przy tym na inne aspekty pozycjonowania, które w wybieranych przez nas linkach również występują. Jest to nieco droższa forma reklamy, dobra dla niecierpliwych. Ci, którzy licząc na zyski niemal natychmiastowe powinni wykupić sobie reklamę AdWords. Jak pokazują statystyki nie są to pieniądze wydane w błoto.

Świat marketingu internetowego ofiarowuje nam szereg różnych narzędzi, z których możemy skorzystać chcąc poprawić klikalność naszej strony internetowej. Każda odsłona to dodatkowy, potencjalny klient. Statystyki pokazują, że zarówno SEO, jak i AdWords są skutecznymi metodami promocji firmy, co oznacza, że warto w nie zainwestować. Nie są to oczywiście jedyne formy marketingu w sieci, niemniej te dwa rozwiązania stanowią naoczny przykład rozwoju ludzkości i swoiste zatracenie się w konsumpcjonizmie.