Remarketing Google AdWords

Na pewno zauważyłeś, że niejednokrotnie podczas szukania konkretnego produktu, w sieci wyświetlają się reklamy z dokładnie tym samym produktem, który już wcześniej oglądałeś. Remarketing Google AdWords, znany też jako „retargeting”, to reklama, która można powiedzieć „podąża za użytkownikiem” i ma za zadanie ponownie zwrócić jego uwagę na Twój produkt, zachęcić do powrotu na sklep i do finalizacji zakupów.

¾ osób nie decyduje się na zakup produktu podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej. Przy pierwszych odwiedzinach użytkownik zazwyczaj rozgląda się, docierając do różnych podstron, albo pozostaje na stronie głównej. Przy ogromnej konkurencji z jaką mamy do czynienia w sieci, zdobycie klienta jest coraz trudniejsze, dlatego warto przyjrzeć się remarketingowi, jako nowej możliwości.

Co to jest remarketing?

skuteczny audyt allegro

W remarketingu chodzi o to, aby pokazywać użytkownikowi, który już odwiedził Twój sklep lub stronę, reklamy z produktem, który oglądał lub po prostu reklamy Twojej firmy, podczas przeglądania innych stron w sieci. Remarketing Google AdWords skutecznie wspomaga sprzedaż i pomaga budować pozytywny wizerunek marki.

Skoro udało Ci się przyciągnąć na swoją stronę nowego użytkownika, oznacza to, że Twoja oferta w jakimś stopniu go zaciekawiła, zainteresowała. Spróbuj jeszcze raz przypomnieć mu o Twojej ofercie, poinformować o promocji czy skłonić, aby dokonał zakupu, lub też skontaktował się z Tobą! Odpowiednio przygotowana kampania reklamowa i spersonalizowana reklama sprawi, że użytkownik Twojego serwisu zamieni się w Twojego klienta.

Kampania remarketingowa, to też świetne rozwiązanie w stosunku do osób, które dokonały zakupu. Możesz im zaproponować powiązane produkty, dzięki czemu wzmocnisz relację z klientem. Jeśli ktoś kupił buty, zaproponuj mu preparat do ich czyszczenia!

Kto z niego korzysta?

Z remarketingu z powodzeniem korzystają właściciele sklepów internetowych, dzięki którym przypominają klientom nie tylko o swojej ofercie, ale także o konkretnym produkcie, który oglądali. Jest to narzędzie idealne dla firm z każdej branży. Dzięki odpowiedniej kampanii remarketingowej i personalizacji reklam, skutecznie wpłyniesz na zainteresowanie klientów, wzmocnisz sprzedaż wiązaną, odzyskasz porzucony koszyk i zachęcisz do ponownych zakupów.

Jak działa remarketing Google AdWords?

Żeby pozyskać użytkowników, którym później będziesz mógł wyświetlać reklamę należy swoją stronę zaopatrzyć w odpowiedni kod (skrypt). Dzięki niemu każdej osobie, która odwiedzi Twoją stronę, w przeglądarce zapisze się plik cookie, czyli „ciasteczko”. Użytkownicy z zapisanymi ciasteczkami są dodawani do listy remarketingowej i to właśnie im będziesz mógł później wyświetlać przygotowane reklamy graficzne. Następnie dzięki Google AdWords przygotowujesz kampanie reklamowe dla dowolnych grup produktów. Jeśli użytkownik nie skorzysta z Twoich usług podczas wizyty, lub nic nie kupi i opuści stronę, to zapisane „ciasteczko” uruchamia wyświetlanie Twoich reklam na stronach internetowych, które wchodzą w skład sieci reklamowej Google, podczas gdy przegląda on inne strony.

Wyświetlana reklama sprawia, że w łatwy sposób przypomnisz takiej osobie o swoim produkcie. Klikając w wyświetlana reklamę użytkownik z powrotem przenosi się na Twoją stronę czy sklep co zwiększa prawdopodobieństwo finalizacji zakupu.

Remarketing pozwoli Ci też określić i kontrolować ilość reklam jakie będą się wyświetlały dla konkretnego użytkownika. Jest to bardzo istotne, ponieważ ich zbyt dużą ilość może przynieść odwrotny od zamierzonego skutek i zniechęcić klienta do konwersji.

remarketing google adwords schemat

Zalety remarketingu.

Skłoń klienta do ponownego odwiedzenia Twojej witryny lub sklepu i zachęć do skorzystania z oferty! Remarketing Google AdWords daje Ci kolejną szansę na sfinalizowanie transakcji.

  • Ogromna skuteczność:
    Twój przekaz reklamowy trafia do osób, które wcześniej odwiedziły Twój sklep i są potencjalnie zainteresowane zakupem.
  • Niskie opłaty:
    Dzięki systemowi CPC czyli „cost per clic” płacisz nie za setki wyświetleń reklamy, ale jedynie za kliknięcie w nią, które przekierowuje klienta z powrotem do Twojej witryny.
  • Szeroki zasięg:
    Reklama może się wyświetlać w 2 milionach witryn należących do sieci partnerskiej Google.
  • Reklama spersonalizowana:
    Reklamę z łatwością dopasujesz do określonej grupy docelowej, na podstawie ich aktywności w serwisie.
  • Sprzedaż wiązana:
    Do zakupionego przez klienta produktu możemy zaproponować mu dodatkowe produkty (np.: sprzedając płaszcz możemy zaproponować pasujący do niego szal).
  • Zwiększenie konwersji:
    Dzięki częstemu kontaktowi z Twoją marką/reklamą.
  • Stała kontrola:
    Podjęcie nawet najlepszych działań bez obserwacji nie jest dobrym rozwiązaniem. Przy wdrożeniu remarketingu otrzymasz dostęp do informacji na temat skuteczności Twojej reklamy, dzięki czemu możesz wprowadzić potrzebne zmiany, aby jeszcze bardziej udoskonalić kampanię.
  • Konkretne miejsce wyświetlania:
    Remarketing to także wyświetlanie reklam dla mieszkańców z danego obszaru (miasta/regionu).

Wyświetlaj za darmo – płać za kliknięcia!

Niskie koszty dzięki modelowi płatności CPC (czyli „cost per click”) to ogromna zaleta retargetingu. Nie ważne ile razy twój baner reklamowy wyświetlał się klientom, za to NIE zapłacisz. Opłata pobierana jest w momencie, gdy użytkownik kliknie w reklamę, która przekieruje go na Twoją stronę/sklep. Dzięki temu, że wyświetlana reklama jest dopasowana do zainteresowań klienta jest dużo bardziej celna, co przekłada się na zysk.

Minusy remarketingu.

Jak każde rozwiązanie remarketing Google AdWords ma swoje słabe strony. Po pierwsze pamiętaj, że „co za dużo, to nie zdrowo”. Jeśli kogokolwiek „zasypiesz” ogromną ilością reklam, to nie tylko stracisz szansę na konwersję, ale także zdenerwujesz klienta i skutecznie zniechęcisz do marki i do robienia u Ciebie zakupów w przyszłości.

Kolejną kwestią jest przygotowanie kampanii. Z pozoru wszystko wydaje się łatwe do zrobienia. Jednak aby przygotować efektywną kampanię, która przyniesie realne zyski potrzeba trochę wiedzy i rozeznania. Przykładowo; tworząc remarketing dynamiczny musisz przygotować nie jeden, ale wiele banerów i odpowiednie listy remarketingowe, co ze względu na poziom trudności powoduje, że nie każdy będzie w stanie poradzić sobie bez pomocy specjalisty.

Krótko i na temat – po co Ci remarketing Google AdWords:

Powiadamiasz użytkowników o promocjach, zniżkach i wyprzedażach, co zwiększa ruch na Twojej stronie i buduje pozytywny wizerunek firmy. Nawet tym, którzy natknęli się na Twoją firmę w przeszłości łatwo przypomnisz o swoim istnieniu, a pokazując im produkty, które mogą ich realnie zainteresować, angażujesz ich do akcji i w ten sposób zwiększasz sprzedaż.

Rodzaje remarketingu:

Remarketing ze względu na swoje możliwości jest podzielony na 4 grupy w zależności od sposobu jego wykorzystania:

  • Remarketing statyczny: czyli podstawowe rozwiązanie, które umożliwia wyświetlanie ogólnych reklam użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę i przeglądają inne witryny, jest to jeden komunikat reklamowy, który kieruje ogólnie na markę, nowości, czy wyprzedaż. To rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Z jednej strony posiada niską efektywność, z drugiej jest najprostsze do wdrożenia. Jeżeli chodzi o zastosowanie, remarketing statyczny dobrze sprawdza się w przypadku firm z małym asortymentem czy też niewielką ilością usług.
  • Remarketing dynamiczny: pozwoli Ci na wyświetlanie reklam konkretnych produktów, które potencjalny klient wcześniej oglądał w sklepie, ale ich kupno czy oglądanie przerwał. Taka reklama kieruje użytkownika dokładnie w to miejsce, w którym przerwał poprzednią wizytę. Tutaj można prezentować te produkty, które maja największą szansę zakupową (także produkty powiązane).
  • Remarketing wideo: rozwiązanie dla osób, które swoją sprzedaż wspierają kanałem na YouTube, pozwala wyświetlać reklamę osobom, które przeglądały Twoje filmiki, w momencie kiedy oglądają inne materiały wideo.
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych: jeśli masz aplikację mobilną lub stronę w wersji mobilnej, możesz wyświetlać reklamy osobom, które przeglądały Twoją witrynę mobilną, w momencie gdy używają innych aplikacji mobilnych.

 W zależności komu i kiedy chcesz pokazywać swoje reklamy, mamy:

  • Remarketing podstron – Reklama odpowiednio dopasowana do strony, na której byli użytkownicy.
  • Remarketing „porzuconych koszyków” – Reklama skierowana do tych, którzy opuścili sklep już po umieszczeniu produktu w koszyku, rezygnując z zakupu.
  • Cross-seliing – Reklamy dla klientów, którzy już coś kupili, zawierające inną ofertę czyli produkty powiązane.
  • Up-selling – Reklama, która przypomina o ofercie pozyskanym klientom po długim czasie od poprzedniego zakupu.

Warto korzystać z remarketingu!

Niskie opłaty, idealne targetowanie pod konkretnego klienta, wzmocnienie wizerunku marki i zwiększenie konwersji – mówią same za siebie.

Pamiętaj, że użytkownik, który chce kupić konkretny produkt jest w stanie odwiedzić nawet dziesiątki stron, zanim podejmie decyzję o wyborze tej a nie innej oferty. Standardowo przeciętna osoba wchodzi na daną stronę kilka razy, zanim kupi konkretny produkt. Przy tak ogromnej ilości przeglądanych witryn może on po prostu zapomnieć o Twojej ofercie, ale remarketing Google AdWords w łatwy sposób podsunie mu produkt, który już widział i zachęci do zakupu!