Rynki niszowe – jak wykorzystać Google AdWords.

Strona główna » Blog » Rynki niszowe – jak wykorzystać Google AdWords.

Rynki niszowe – jak wykorzystać Google AdWords.

Rynek niszowy jest niezwykle korzystnym środowiskiem dla każdego właściciela firmy. Przede wszystkim, jego główną cechą jest brak konkurencji lub też nieliczne jej przypadki. Taka sytuacja dla każdego przedsiębiorcy powinna być niezwykle korzystna, jednak narzędzie – jakim jest Google AdWords – niesie ze sobą przeszkody w przypadku reklamowania się na frazy o małej liczbie wyszukiwań.

Czy w sytuacji, gdy mamy do czynienia z nieodpowiednim statusem słowa kluczowego, powinniśmy poświęcać czas i pieniądze na tworzenie kampanii w Google? Warto tą sytuację zbadać nieco bardziej wnikliwie.

Jeżeli i Ty działasz na rynku niszowym i chcesz posłużyć się frazami o niezbyt dobrym statusie, możesz wykorzystać kilka przydatnych taktyk:

1. Zareklamuj się trochę inaczej.

Często pojawiają się sytuacje, kiedy chcesz sprzedać swój produkt lub usługę, o których istnieniu potencjalni klienci mogą zwyczajnie nie wiedzieć. Co zrobić w takiej sytuacji? Wpisywanie pezrz użytkowników nazwy produktu/usługi, której się nie znają jest w tym wypadku niemożliwe, a więc i wejście na rynek niszowy również. Ta sytuacja ma jednak bardzo proste rozwiązanie: produkt bądź usługę możesz połączyć z informacją czy też tematem pokrewnym stosując tak zwane „mikromomenty”.

Posłużmy się przykładem:

Wyobraźmy sobie sytuację, że zajmujesz się sprzedażą pisaków krawieckich, które są niezwykle innowacyjne, ponieważ po pewnym czasie same znikają z tkanin i tym samym osoby szyjące unikają konieczności prania nowo uszytych ubrań.

Wiadomo, że osoby takie jak krawcowe z długoletnim doświadczeniem zapewne będą wiedziały o takim produkcie, natomiast inaczej będzie w przypadku szyjących hobbystycznie. Ci, drudzy mogą najzwyczajniej w świecie nie wiedzieć o tym, że taki gadżet w ogóle istnieje. Oczywiście nie oznacza to wcale tego, że ta grupa odbiorców nie byłaby zainteresowana kupnem. Dlatego, aby do nich dotrzeć, w tej sytuacji zamiast tworzyć reklamy z wykorzystaniem rzadko wyszukiwanych słów kluczowych, spróbuj wykorzystać popularne zwroty które posiadają dużą liczbę wyszukiwań, jak np: „przydatne gadżety krawieckie” lub „jak szybko tworzyć wykroje krawieckie”. Dzięki takiemu posunięciu osoby, które w poszukiwaniu innych informacji czy tez z czystej ciekawości będą zagłębiały się w tematykę szycia, będą mogły poprzez inne frazy trafić właśnie na Twój produkt i stać się Twoimi klientami.

2. Pozyskaj klientów z innych źródeł.

Kiedy masz już określoną grupę docelową możesz kierować swoje reklamy na podstawie lokalizacji, zainteresowań, płci, itp. W tym przypadku niezwykle pomocnymi okazują się być inne narzędzia reklamowe, jak na przykład FacebookAds, dzięki któremu zyskujesz nowy kanał używający Ci zdobycie kolejnych wartościowych klientów. Jeżeli podepniesz kod śledzący Google Analytics i dodatkowo uruchomisz opcję zbierania danych w ramach funkcji reklamowej, zyskasz dodatkowe dane o pojawiającym się ruchu. Idealne podłoże do kampanii marketingowej w AdWords uzyskasz również w przypadku gdy nie zapomnisz otagować linków w reklamach na Facebook’u a także przygotujesz odpowiednie listy remarketingowe w Analytics. Dzięki temu będziesz mógł przeprowadzić bardzo konkretną analizę, która pozwoli Ci skutecznie wykorzystać wszystkie możliwości kierowania reklam na potężnym serwisie społecznościowym, jakim jest właśnie Facebook.

3. Użyj dynamizmu, by pokonać status.

Idealnym sposobem na poradzenie sobie z fatalnym statusem słów kluczowych, który spowodowany jest przez niewielką liczbę wyszukiwań bądź całkowity ich brak jest stworzenie reklam dynamicznych. W takim przypadku Google AdWords skieruje Twoje reklamy bazując na treściach znajdujący się w Twojej witrynie. Takie działanie sprawia również, że omija Cię konieczność czasochłonnego sporządzania list skutecznych fraz kluczowych. Skorzystaj z kierowania: na całą witrynę, konkretne jej podstrony lub też określone kategorie – w zależności od tego, jaki określiłeś sobie cel.

4. Idź do celu – po analizie.

Jeżeli poświęcisz trochę czasu i wyrobisz sobie dobry nawyk prowadzenia analiz odbiorców, zyskasz informacje, które będą niezastąpione w późniejszym wykorzystaniu w procesie reklamowania się na rynku niszowym. Jeśli podczas prowadzonych analiz będziesz mógł wyodrębnić blogi, fora czy też serwisy internetowe po których poruszają się użytkownicy, których może zainteresować Twój produkt, pozostanie Ci już tylko przygotowanie kampanii skierowanej na konkretne miejsca docelowe. Przy okazji takiego działania dojdzie również do odnotowania obecności Twojej firmy wśród klientów, którzy co prawda, nie posiadają jeszcze intencji zakupowych, lecz w przyszłości gdy już ona wystąpi – pierwszym skojarzeniem w ich podświadomości będzie właśnie Twoja marka.

5. Co Pana interesuje, Panie Kowalski?

Podczas kierowania reklam do nowych użytkowników, jednakowo jak w przypadku opisanym wyżej, możesz skorzystać z tej samej taktyki, kierując reklamy nie na miejsca docelowe lecz na grupy zainteresowań. Jeśli uda Ci się w trafny sposób wykorzystać zdobytą wiedzę na temat zainteresowań użytkowników, okaże się, że swoich przyszłych nabywców zdobędziesz dużo szybciej niż możesz sobie wyobrazić.

6. Zachęcaj tematem.

Kiedy w swoich kampaniach wykorzystasz już możliwość kierowania reklam na miejsca docelowe oraz zainteresowania, to pozostaje Ci jeszcze opcja wykorzystania tematów – czyli wszystkiego, co związane jest z tematyką treści przy których Twoje reklamy mogłyby się pojawiać. Warto zwrócić uwagę na to, iż wykorzystując dodatkowo kierowanie do określonych grup wiekowych, możesz uzyskać znacznie wyższą trafność Twoich reklam.

7. Cel na Gmail.

Niezwykle ciekawą alternatywą dla reklamy w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej może być kampania skierowana na Gmail. Jeżeli wybierzesz mail.google.com jako docelowe miejsce wyświetlania reklam a także skorzystasz z dodatkowych typów kierowania, reklamy w Gmailu sprawdzą się idealnie także w odniesieniu do rynków niszowych. Jako typy typy kierowania możesz wybrać: słowa kluczowe, dane demograficzne, odbiorców na rynku, tematy lub osoby o podobnych zainteresowaniach. Taka taktyka pozwala trafić z ofertą do tych osób, u których w treściach maili pojawiają się informacje związane z oferowaną przez Ciebie usługą bądź produktem.

8. Niekorzystny status słowa kluczowego.

Jeżeli pomimo wszystko chcesz do swoich klientów dotrzeć przy pomocy słowa kluczowego, które ma bardzo małą liczbę wyszukiwań – a tym samym niekorzystny status – możesz skorzystać z możliwości zmiany statusu. W jaki sposób to zrobić? Najpierw sprawdź czy dane słowo kluczowe będzie konwertować, a także upewnij się czy użytkownicy faktycznie będą stosować takie zapytanie. Jeśli wszystko się zgadza a ty uważasz, że oferowany produkt jest na tyle rentowny,żeby poświęcić na niego trochę czasu, posłuż się następującą taktyką: każdego dnia wpisuj około 3 razy frazy kluczowe na których Ci zależy w wyszukiwarkę Google (korzystaj przy tym z różnych urządzeń). W efekcie tego działania po pewnym czasie Twoje frazy zmienią swój status z nieodpowiedniego na odpowiedni – i tym samym będziesz mógł wykorzystać je w swoich kampaniach. Jedynym minusem tej metody jest to, iż musisz stale kontrolować osiągnięty status słowa kluczowego i kontynuować wpisywanie przez cały czas, bo w przeciwnym wypadku frazy powracają do poprzedniego statusu.

Sprawdzaj dostępne możliwości!

Jak widzisz istnieje kilka metod, które udało nam się tutaj omówić, a które pokazują, że możesz śmiało reklamować się na rynku niszowym z pomocą Google AdWords, by osiągnąć ustalone cele. Oczywiście może okazać się, że niektóre z wymienionych taktyk będą w Twoim przypadku sprawdzały się dużo lepiej niż inne, dlatego najtrafniejszym sposobem na wybór tej najlepszej jest po prostu wykorzystanie przedstawionych taktyk w praktyce i wyłowienie najskuteczniejszych z nich.

2018-05-02T15:56:06+00:00 Kwiecień 24, 2018|AdWords|0 Komentarzy

Zostaw komentarz