Dlaczego strona WWW nie przynosi klientów?

Strona główna » Blog » Dlaczego strona WWW nie przynosi klientów?

W dzisiejszych czasach praktycznie każdy kto zakłada firmę również zleca założenie strony internetowej, która będzie ich wizytówką lub będzie wykonywała dla nich konkretne cele sprzedażowe, zapytania czy budowanie wizerunku. Czasami idąc do agenci reklamowej lub zlecając to firmie zapominamy im powiedzieć jaki cel ma ta strona i jakie zadania spełniać a firmy czasami dla ułatwienia nie pytają się nas o to.

Dlatego po stworzeniu i oddaniu takiej strony internetowej po pewnym czasie dochodzi do rozczarowań i pytań co zrobiłem źle przecież mam stronę internetową jest ładna, taką jak chciałem ale nikt się do mnie nie zgłasza minęło tyle czasu a przyszło raptem kilka e-mali i telefonów – gdzie popełniłem błąd?

Tworzymy Strony internetowe pod nas a nie pod klienta i konkretny cel.

Często dochodzi do tak zwanego zachwytu prezesa nad swoją stroną, czy wizją projektu. Klient przychodzi z konkretnym projektem w głowie ale często bardzo odbiega on od obecnych standardów i często jest przesycona niepotrzebnymi elementami co negatywnie wpływa na jej odbiór przez klienta oraz google.

Wtedy pozostaje nam dwa rozwiązania albo wykonać taką stronę i zgarnąć pieniądze lub porozmawiać z klientem przedstawić swoje uwagi i wskazać konkretne przykłady że można to zrobić lepiej. Zobacz najczęściej popełniane błędy podczas projektowania strony internetowej. 

Skomplikowana obsługa i wygląd

Może się okazać że Twoja storna internetowa czy też sklep internetowy jest po prostu zbyt skomplikowany i nieintuicyjny. Dlatego klienci nie szybko z niej wychodzą nie dokonując na niej konkretnego działania. Można bardzo łatwo to sprawdzić przechodząc do Google Analytics i prześledzenia ruchu na stronie. Jeżeli ruch jest na poziomie 100-300 wejść dziennie a nie mamy sprzedaży czy zapytań sprawdź ile wynosi współczynnik odrzucenia. Jeżeli jest on wysoki na 40% w górę to oznaczać to może, że klienci nie znajdują tego czego oczekują lub właśnie nie odpowiada im wygląd twojej strony i nie mogą się na niej odnaleźć.

Przestarzała strona internetowa

Jeżeli chcemy kreować wizerunek poważnej firmy to na pewno dbasz o to żeby Twoje biuro, budynek czy też sklep wyglądał jak najlepiej. Wymieniasz meble, sprzęty malujesz go zmieniasz ułożenie towaru tak żeby podnieś sprzedaż więc dlaczego zapominasz o swojej stronie internetowej? Przecież ona jest Twoim wizerunkiem w internecie do którego ma dostęp każdy 24/h i jeżeli jest ona przestarzała, wyglądem odstrasza to z pewnością nie buduje to pozytywnego wizerunku Twojej firmy.

Strona nie jest RESPONSYWNA (RWD)

Jeżeli masz stronę, która nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych to możesz być pewny, że tracisz dużą część klientów. Po pierwsze google premiuje urządzenia które mają strony internetowe dostosowane do różnego rodzaju urządzeń wiec jeżeli Twoja storna nie jest dostosowana a konkurencji jest i przyjmując, że pozostałe parametry brane przy ocenie strony przez google są takie same to bardziej jak pewne jest to że Twoja konkurencja znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania jak Twoja strona internetowa.

Drugim bardzo ważnym powodem dlaczego powinno się zadbać o stronę www dopasowaną do różnych urządzeń mobilny to, że coraz więcej osób przegląda i dokonuje transakcji poprzez te urządzenia. Głownie są to konsumenci którzy szybko potrzebują konkretnego rozwiązania, lub mają chwile żeby przeglądać i szukać produktów które planują kupić. Więc warto zadbać o ten ruch i pozwolić na komfort przeglądania strony internetowej przez mobilnych użytkowników.

W oficjalnych komunikatach google stwierdza że responsywność strony będzie jednym z najważniejszych współczynników który jest brany przy ocenie strony pod kontem SEO.

Zoptymalizuj swoją stronę internetową.

Dobrze zoptymalizowana strona to podstawa:

  • Zadbaj o to żeby storna się szybko wczytywała. Zoptymalizuj grafiki, ogranicz niepotrzebne js oraz css.
  • Treści, pisz językiem korzyści.
  • Umożliw dostęp do szybkiego kontaktu z różnych źródeł np. czat.
  • Zadbaj o grafiki aby były wysokiej jakości.
  • Wstaw formularze kontaktowe na podstronach (każdy formularz z innym identyfikatorem przyda się to podczas kampanii)
  • Ogranicz ilość pól w formularzu kontaktowym i podczas składania zamówienia do minimum.
  • Po aktualizacjach sprawdzaj czy wszystko działa, czy działają formularze kontaktowe i czy można zakończyć proces zakupowy.

Wchodzę i wiem.

Po wejściu na stronę klient musi bardzo szybko dostać jasną odpowiedź na zwoje zapytanie w google. Jeżeli nie trafił bezpośrednio na podstronę która odpowiedziała na jego zapytanie, szybko dzięki dobrze opracowanej stornie oraz treści może przejść szybko dalej i odnaleźć informację czy firma może wykonać jego usługę czy też posiada odpowiedni produkt dla niego.

Zdarzało mi się wchodzi na strony w których czytałem czym ta firma się zajmuje jakie ma nagrody itd ale nie mogłem zorientować się czym tak naprawdę się zajmuje i w czym może mi pomóc. Według mnie błędem też jest pisanie zbyt branżowym językiem niezrozumiałym dla klientów którzy nie muszą znać wszystkich branżowych zagadnień.

Brak połączenia strony z Social Media

Być może produkty czy usługi które oferujesz wymagają więcej czasu na podjecie decyzji zakupowej  oraz wymaga potwierdzenia tak zwanego Social Proof czyli potwierdzenia zaufania przez społeczeństwo. To właśnie dzięki mediom społecznościowym może potwierdzić i wykazać ile osób Ci ufa lub skorzystało z Twoich usług lub produktów i potwierdzają to w ocenach dzięki temu rośnie Twoja wiarygodność. Dodatkowo potencjalny klient nie jest zdecydowany jeszcze na zakup i odkłada decyzję na później to jest szansa że polub Twój profil i zacznie Cię obserwować dzięki czemu będziesz mógł zbudować trwałą relację. Nie będę pisał tutaj o Pixelu i reklamie Faceook Ads jakie możliwości daję integracja FB ze stroną bo to jest temat na osobne opracowanie.

Brak przycisków czy sekcji – wezwania do działania Call to Action (CTA)

Częstym problemem na stronach jest brak jasnego wezwania do działania poprzez umieszczenie wyraźnego zachęcenia klienta do określonego ruchu. Może to być zapis do newslettera, przekierowanie do kontaktu, czy formularza kontaktowego. Nie ma w nic złego a wręcz przeciwnie jasno użytkownikowi pokazujemy czego od niego oczekujemy oraz ułatwiamy mu wykonanie akcji.

Brak elementów budujących zaufanie.

Kupując czy zamawiając przez internet często pojawiają się obawy o to czy zamówiona usługa lub towar w ogóle dotrze do nas lub spełni nasze oczekiwania. Dlatego ważnym elementem o który trzeba zadbać to umieszczenie elementów dzięki którym klient będzie mógł nam zaufać.

Elementy które budują zaufanie:

  • NIP, REGON, Adres Firm
  • Pokazanie siedziby, biura czy nasz warsztat
  • Wykaz opinii, referencji naszych klientów
  • Logotypy firm które z nami współpracują, są naszymi partnerami lub klientami
  • Wzmianki w mediach, relacji z wydarzeń firmowych
  • Wykaz osiągnięć, dyplomy, certyfikaty
  • Ciekawe artykuły budujące wizerunek eksperta w branży

Takie elementy pozwalają podnieść zaufanie użytkownika do nasze osoby lub firmy. Dlatego warto o nie zadbać w szczególności gdy świadczmy czy też sprzedajemy produkty o wysokiej wartości lub usługi które wymagają wykazania że zrealizujemy usługę zgodnie z oczekiwaniami.

Brak mierzenia, tylko zgadywanie.

Bardzo częstym i spotykanym błędem na stronach klientów lub przeglądanych w internecie widać, że witryna nie zbiera żadnych danych na temat ruchu na stronie. Jeżeli nie wiemy kto nas odwiedza skąd przychodzi, jakie strony przegląda i w którym momencie ze strony wychodzi to tak na prawdę działamy po opacku i nie możemy przygotować czy poprawić naszych działań ponieważ nie mamy je o co oprzeć.

Brak mierzenia ruchu na stornie dla mnie jest czymś mocno niezrozumiałym ponieważ jest mnóstwo świetnych i darmowych narzędzi które możemy wykorzystać. Najpopularniejszym jest oczywiście google analytics jeżeli go jeszcze nie masz to zatrzymaj się naczytaniu tego tekstu i załóż go właśnie w tej chwili nie trać czasu. To narzędzie przyda nam się również do mierzenia każdej kampanii marketingowej online oraz offline. Działam w marketingu od wielu lat ale często odpowiednia analiza danych potrafi pokazać tak wiele że bez nich będziemy dużo mniej skuteczni. ZZZ – Zainstaluj zapoznaj się i zobacz kto i skąd najczęściej odwiedza Twoją stronę i dlaczego nie dokonuje konwersji.

Za duże oczekiwania.

Częstym błędem są też za duże oczekiwania od strony internetowej. Niestety w dzisiejszych czasach praktycznie każda szanująca się firma ma swoją stronę internetową a ilość pozycji w przeglądarce jest ograniczona jeżeli nie wspomożemy strony internetowej działaniami marketingowymi to może się okazać że nie przebije się przez konkurencję i ruch będzie na niskim poziomie. Dodatkowo jeżeli mamy branże niszową, lub lokalny biznes to może się okazać że w lokalnej społeczności ludzie chodzą do sprawdzonych firm a nie szukają ich na internecie. Jeżeli tylko część osób szuka tych produktów czy usług w internecie może się okazać że to jest za mały ruch.

Podsumowanie

Pamiętaj o tym żeby stronę tworzyć pod konkretny cel i rozliczać ją z tych celów. Zadbaj o to żeby storna wyczytywała się maksymalnie szybko treści odpowiadały na zapytanie a grafiki były odpowiednio zoptymalizowane pod www. Jeżeli nie masz strony dopasowanej do urządzeń mobilnych lub google ją taką nie widzi to zapomnij o wysokich pozycjach. Jak google ocenia Twoją stronę możesz sprawdzić tutaj: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl oraz czy widzi ją jako mobilną: https://search.google.com/test/mobile-friendly Jeżeli masz starą stronę odśwież ją. Pozwól klientom utrzymać z Tobą relację w social mediach. Pokaż klientom że mogą Ci zaufać. Mierz i sprawdzaj zachowania użytkowników na stronie. Jeżeli widzisz problemy staraj się je rozwiązywać. Życzę powodzenia i wysokich konwersji!

2018-06-30T21:35:01+00:00Maj 4, 2018|Inne|0 Komentarzy

Zostaw komentarz